غول رسانه‌ای داعش رو به افول نهاده است

اطلاعات موجود نشان می‌دهد که شکست‌های داعش در تمامی جبهه‌ها باعث شده است که این گروه بسیاری از توانایی‌های خود را از دست بدهد که این مساله در سطح عملیات عضوگیری و بخش رسانه‌ای و تبلیغاتی داعش نیز تاثیر گذاشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، دیده بان دار الإفتاء مصر پژوهشی درخصوص روند فعالیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی داعش انجام داده و تاکید کرده است، بخش رسانه‌ای داعش در سپتامبر گذشته یک سوم تبلیغاتی را که در اوت سال ۲۰۱۵ انجام داده بود، تولید کرد و پیام‌های تبلیغاتی داعش دیگر دربردارنده رویاهای دروغین این گروه نیست و داعش ادعاهایی مبنی بر خلافت جعلی و بازگشت به اندلس و اشغال رم را مطرح نمی‌کند.

داعش در سال ۲۰۱۴ پایگاه‌ها و تریبون‌های رسانه‌ای بسیاری از جمله «مرکز الحیاة»، «شبکه شموخ الإسلام»، «تریبون التوحید والجهاد»، «مجله دابق»، «رادیو البیان» و هزاران صفحه در پایگاه‌های اجتماعی توییتر، واتس آپ و اینستاگرام داشت.

در این پژوهش مصری صورت گرفته اعلام شده است که علت کاهش و فروپاشی بخش تبلیغاتی داعش، شکست‌های این گروه در تمامی جبهه‌ها است.

در این پژوهش اعلام شده است که یکی از عوامل فروپاشی بخش تبلیغاتی داعش، کاهش تعداد نیروهای فعال داعش در بخش رسانه‌ای آن است چراکه ائتلاف بین‌المللی در حملات خود تعداد زیادی از مسؤولان عالی رتبه رسانه‌ای داعش و عکاسان و کارگردانان و سردبیران داعشی را هدف قرار داد به طوریکه طی سال میلادی گذشته این حملات به کشته شدن ابو محمد العدنانی، سخنگوی داعش و ابومحمد الفرقان، وزیر رسانه داعش انجامید که کشتار چنین افرادی در کادر رسانه‌ای داعش تاثیر بسیاری بر فعالیت رسانه‌ای و تبلیغاتی این گروه داشته است.

طبق این پژوهش؛ فضای مجازی دیگر همچون گذشته فضای امنی برای داعش نیست و داعش دیگر نمی‌تواند از تریبون‌های رسانه‌ای بزرگ اجتماعی استفاده کند.

پایگاه توییتر در فوریه گذشته اعلام کرد که فعالیت بیش از ۱۲۵ هزار حساب صفحه وابسته به داعش را به حالت تعلیق درآورده است.


انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96082213023
  • خبرنگار : 71457

برچسب‌ها