تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر پررنگ شدن نقش مردم در خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی

استاندار سیستان و بلوچستان‌ شب گذشته در نشست ستاد اربعین استان، گفت: خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله(ع) همانند خادمی امام(ع) ارزشمند و یک عزت و فضیلت بزرگ است.

‌به گزارش ایسنا-‌ علی اوسط هاشمی ادامه داد: سفیر ایران در عراق گفته بود باید سعی کنیم مداخله‌های رسمی را کمتر کنیم و بُعد مردمی قضیه پررنگ‌تر شود. باید به سمت مردمی کردن خدمت‌رسانی به زوار پاکستانی اربعین حرکت کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه همانند انجمن خیران مدرسه‌ساز استان، یک انجمن نیز باید برای خدمت‌رسانی به زوار تشکیل شود، افزود: هر سازمان می‌تواند صندوق‌هایی برای کمک‌رسانی به زائران داشته باشد.

وی اظهار کرد: سیستم‌های امنیتی نباید نسبت به کاروان‌های زیارتی پاکستانی حساسیت زیادی نشان دهند، بلکه باید با دیدِ مردمی و زائری به موضوع نگاه کرد و در تعاملات خود، ظرافت و لطافت داشته باشیم.

هاشمی افزود: استان سیستان و بلوچستان نقطه ورود زوار به کشور است، بنابراین باید زیرساخت‌های لازم برای خدمت‌رسانی مناسب به زائران پاکستانی را مطالعه کرد و نهادها و سازمان‌های مختلف از جمله آستان قدس رضوی در این موضوع مشارکت جدی داشته باشند.

استاندار بیان کرد: سیستان و بلوچستان تنها استانی در کشور است که دارای زائر سرا است. در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان خدمات ارزشمندی به زوار پاکستانی ارائه می‌شود که قابل تقدیر است و رسانه باید این ظرفیت و این خدمات را به‌خوبی منعکس کند.


انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۰ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 96081005851
  • خبرنگار :