به گزارش ایسنا، «سیدعلیاکبر محمدی»، امروز(سوم آبان) در شورای آموزش و پرورش خراسانجنوبی اظهار کرد: باید شرایط آموزشی برای دانشآموزان اوتیسم را در استان فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه متأسفانه ۳۲ درصد دانشآموزان استان به نوعی دارای نیازهای ویژه هستند، افزود: ۱۷ گروه از دانشآموزان استان در حوزه آموزش و پرورش دارای نیاز ویژه هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسانجنوبی خاطرنشان کرد: از مجموع گروههای نیازمند ویژه تاکنون هفت گروه تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی قرار گرفتهاند.
محمدی با اشاره به اینکه اوتیسم به معنای اختلال رشدی در کودکان است، اظهار کرد: متأسفانه هنوز نتوانستهایم بهواسطه تنگناهای سیستم آموزشی اقدامات مداخلهای برای دانشآموزان اوتیسم را انجام دهیم.
وی ادامه داد: سال گذشته طی فراخوانی که انجام دادهایم حدود ۳۱ دانشآموز مشکوک به اوتیسم شناسایی و در نهایت ۱۱ دانشآموز در سطح یک و دو مبتلای به اوتیسم شناسایی شده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسانجنوبی افزود: هماکنون 1370 دانشآموز در مدارس مستقل استثنایی تحصیل کرده که امروز بالغ بر 1100 دانشآموز نیز در نظام آموزشی تحت روش تلفیقی و در مدارس عادی تحصیل میکنند.
محمدی با بیان اینکه هزینه توانبخشی دانشآموزان استثنایی و مبتلا به اوتیسم برای خانوادهها دغدغه بسیار بزرگی است، تصریح کرد: هزینههای آموزش این دانشآموزان جزو ضرورتهای آموزشی آنان است و از اینرو باید شرایط را برای آموزش همه دانشآموزان فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه توانبخشی به تجهیزات تخصصی در اتاق تاریک، موسیقی درمانی و گفتار درمانی نیاز دارد، یادآور شد: روانپزشک اطفال در استان وجود ندارد و از اینرو شناسایی و تشخیص بیماری اوتیسم نیز بسیار مشکل است.
انتهای پیام