آیت‌الله سعیدی:

استاندارد موجب ارتقای اعتبار در تولیدات و حمایت از مصرف‌کننده می‌شود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: استاندارد موجب ارتقای اعتبار و کیفیت در تولیدات و حمایت از مصرف‌کننده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله «سید محمد سعیدی» امروز پنجشنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه استان قم در سالن همایش‌های شهرداری قم افزود: هر چه تولیدات دارای کیفیت بیشتری باشد ایران اعتبار روزافزون‌تری در روند تولید کالا در سطح جهان به دست می‌آورد.

وی تصریح کرد: استاندارد در واقع به‌منزله شناسنامه یک کالاست و کیفیت مطلوب آن را نشان می‌دهد و این به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهد بود.

سعیدی خاطرنشان کرد: هم‌چنین از دیگر اهداف استانداردسازی در روند تولید، ارتقای ایمنی و بهداشت و ارتقای بهره‌وری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت استانداردسازی کالاها و افزایش کیفیت، باید روی فرهنگ عمومی جامعه به سمت کالاهای استاندارد کار شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: بسیاری از کشورهای جهان به‌علت اهمیت و توجهی که به کیفیت تولیدات خود در کارخانجات می‌دهند توانسته‌اند بخش زیادی از تولیداتشان را در سطح جهان عرضه کنند.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت کالا پیشینه طولانی در طول تاریخ دارد و در این‌باره آثار تاریخی موجود در موزه‌ها نشان‌دهنده پیشینه طولانی به اندازه آشنایی انسان‌ها با محیط پیرامونی‌شان است.

 سعیدی افزود: به‌علت پیشرفت‌هایی که در تولید کالا به وجود آمده سنجش و ارزیابی میزان استاندارد و کیفیت کالاها از طریق حواس پنج‌گانه امکان ندارد از این‌رو ایجاد سازمان استاندارد یک ضرورت مهم محسوب می‌شد.

وی گفت: از نکات مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به کیفیت تولیدات داخلی است که امیدواریم سرلوحه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

امام جمعه قم یادآور شد: پیشرفت و تعالی در تولید کالای استاندارد هم‌چنین موجب عزت و آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود در این‌باره توصیه می‌کنیم با حفظ استاندارد در جهت عزت و اعتلای کشور قدم برداریم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۷ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 96072715590
  • خبرنگار :