نتانیاهو با برگزاری انتخابات زودهنگام به دنبال فرار از تحقیقات پلیس است

در پی انتشار خبری مبنی بر ازسرگیری تحقیقات پلیس از بنیامین نتانیاهو به اتهام فساد، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال آن است با برگزاری انتخابات زودهنگام از تحقیقات بگریزد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الحیاة، ناظران به موضعگیری مشابهی از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حدود سه سال قبل اشاره کردند، زمانی که کابینه‌اش را به دلایلی "غیر قانع کننده" منحل کرده و با برگزاری انتخابات زودهنگام، با قدرت بیشتری به پست نخست وزیری بازگشت.

نتایج نظرسنجی‌های فعلی نشان می‌دهد در صورت برگزاری انتخابات جدیدی در مقطع زمانی کنونی نتانیاهو با حمایت اکثریت راستگراها و جریان‌های تندرو در پستش باقی خواهد ماند.

نتانیاهو دلخوری خود از تحقیقات پلیس را مخفی نکرده و پیش از این نیز از فرمانده کل پلیس و مشاور دستگاه قضایی دولت خواسته بود در راستای ممانعت از نشت اطلاعات اقدام کنند اما این روند ادامه پیدا کرد و آخرین مورد آن هم گزارش شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی بود مبنی بر اینکه با پایان یافتن اعیاد یهودیان، پیش‌بینی می‌شود پلیس تحقیقات خود از نتانیاهو را  ازسر بگیرد و وی را برای ارائه توضیحات دوباره در پرونده سوم فساد مربوط به خرید زیردریایی از آلمان احضار کند.

با انتشار این خبر نتانیاهو به شدت خشمگین شده و با بیانی شدید اللحن گفت، "زمانی که رونی الشیخ به سمت فرماندهی کل پلیس منصوب شد دو تصمیم مهم گرفت، اول اینکه مانع از نشت نتایج تحقیقات پلیس شود و دوم اینکه پلیس بر اساس نتایج تحقیقات به مشاور دستگاه‌ قضایی توصیه‌ای نکند اما از زمان تعیین مشاوری خارجی برای پلیس سونامی نشت غیرقانونی اطلاعات آغاز شد و تصمیم برای عدم توصیه به مشاور قضایی ناگهان فراموش شد به شکلی که گویا اصلا چنین تصمیمی اتخاذ نشده بود". وی افزود،‌"مردم می‌دانند که مدتی است حمله آشکاری از سوی رسانه‌ها علیه نخست وزیر آغاز شده است".

ایهود باراک، نخست وزیر پیشین اسرائیل و از رهبران احزاب مخالف نتانیاهو در پاسخ به این حمله تند او و اظهاراتش گفت: نتانیاهو در سراشیبی سقوط بوده و آماده آتش انداختن به دولت و نهادهایش به شکلی حقارت آمیز و خطرناک است.

تسیبی لیونی، وزیر دادگستری اسرائیل این حمله نتانیاهو را انحطاط جدیدی توصیف کرده و گفت: حفاظت از قدرت قانون مهم‌تر از خود نتانیاهو است.

با وجود حمایتی که نتانیاهو از سوی وزرای حزب لیکود و احزاب راست‌گرای افراطی و گروه‌های مذهبی تندرو دریافت می‌کند اما برخی نمایندگان احزاب از عملکرد پلیس این رژیم دفاع می‌کنند.

ناظران حمله نتانیاهو علیه فرمانده کل پلیس که از سوی خود نتانیاهو تعیین شده بود را محکوم کردند.

یک روزنامه حامی نتانیاهو نیز مدعی شد، فرمانده کل پلیس اسرائیل قصد دارد پس از پایان دوره ماموریتش وارد درگیری سیاسی با حزب "خانه یهود" شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96072413285
  • خبرنگار : 71496