دستیابی به توافق آتش‌بس در مصراته لیبی/ ایتالیا از خلیفه حفتر برای سفر به این کشور دعوت کرد

هیات نمایندگان چند شهر لیبی در سفرشان به شهر صبراته با طرف‌های درگیر برای آتش‌بس در این شهر به توافق رسیدند. همزمان دولت ایتالیا از خلیفه حفتر برای سفر به این کشور دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم،  شورای شهر صبراته گزارش داد که این شهر از یکشنبه شاهد درگیری‌هایی میان گروه‌های مسلح بود و اخیرا اعلام شد که ارتش این کشور کنترل بیشتر مناطق شهر صبراته را در دست گرفته است.

این شورا در بیانیه کوتاهی اعلام کرد که هیات‌های آشتی به نمایندگی از چند شهر این کشور برای حل بحران و حصول توافقی در مورد توقف درگیری‌ها وارد صبراته شده بودند و در نهایت از حصول توافق با طرف‌های درگیری خبر دادند.

شورای شهر صبراته اعلام کرد، هیات‌های آشتی شامل نمایندگانی از چند شهر در غرب لیبی از جمله زواره، الزنتان، الزاویه و مصراته بودند و مفاد توافق حاصله را به طرف‌های درگیر اعلام و اعلام کردند در صورت نقض این توافق عاملان آن مجازات می‌شوند.

از سوی دیگر جنگنده‌های وابسته به ارتش موسوم به ارتش ملی لیبی یکی از مراکز "گردان‌های دفاع از بنغازی" وابسته به القاعده در شرق منطقه السداده در شهر مصراته را هدف قرار دادند.

به گفته برخی منابع دراین حمله تروریست‌ها متحمل خسارات مالی به تجهیزاتشان شده و تلفاتی دادند.

از سوی دیگر منابع محلی اعلام کردند دولت ایتالیا رسما از خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی برای سفر به این کشور در روز سه‌شنبه و دیدار با وزیر دفاع، وزیر کشور، رئیس دستگاه اطلاعات و فرماندهان ارتش ایتالیا دعوت کرده است.

سایت الوسط لیبی به نقل از منابعی تاکید کرد که این دعوت در چارچوب تلاش دولت ایتالیا برای حفظ هر چه بیشتر روابط متوازن میان گروه‌های مخلتف بحران لیبی و دستیابی به نتایج رایزنی‌های انجام شده در حاشیه نشست‌های سالانه مجمع عمومی سازمان ملل است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96070100399
  • خبرنگار : 71496

برچسب‌ها