امرالله امینی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: صنعت خودروی ایران به دلیل کوتاهیهای صورت گرفته در دولتهای نهم و دهم نتوانست به صنعت خودروی جهان بپیوندد و تولیدات آن محدود به بازار مصرف داخلی است. راهکار خروج از این وضعیت ادامه روند فعلی در گسترش همکاری با خودروسازان مطرح بینالمللی است.
وی با بیان اینکه شرکت بنز به دلیل نوع عملکرد خود در گذشته و تاکید بر حفظ استانداردهای کیفی در تولید محصولات، شرکتی خوشنام در بازار ایران است، خاطرنشان کرد: بنز حدود نیم قرن پیش در حوزه تولید خودروهای سنگین با شرکتهایی چون خاور و ایدم تبریز مشارکت داشت و اتوبوسها و کامیونهای خاور این شرکت با بالاترین سطح تکنولوژی زمان خود در ایران تولید میشد.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: بنابراین با توجه به قرارداد منعقد شده اخیر با شرکت مرسدس بنز و بازگشت این خودروساز مطرح بینالمللی به ایران خودروسازان داخلی باید از این فرصت نهایت استفاده را برده و نسبت به انتقال تکنولوژی بنز در تولید خودروهای سواری و به ویژه تجاری، اقدام کنند.
وی افزود: خوشبختانه دولت تدبیر در صنعت خودرو عملکرد موفقی داشته و به درستی سیاست مشارکت با خودروسازان مطرح بینالمللی برای سرمایهگذاری و تولید مشترک در ایران را در پیش گرفته است.
امینی با بیان اینکه با ارتباط با خودروسازان خارجی دانش روز صنعت خودروسازی جهان در فرایند طراحی، تولید، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش خودرو به کشور منتقل خواهد شد، تصریح کرد: با ادامه این روند صنعت خودروی ایران از یک صنعت وابسته به بازار داخل و محدود در سطح ملی به صنعتی با معیارهای جهانی تبدیل خواهد شد.
انتهای پیام