امام جمعه موقت رشت:ورود خرافات به عزاداری شور و شعور حسینی را از بین می برد

امام جمعه موقت رشت گفت: عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) دارای عظمت است، زیرا با شور و شعور برگزار می شود و اگر شعور نباشد، خرافات وارد عزاداری های ما خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی زاده در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به کشتار مظلومانه مسلمانان میانمار، اظهار کرد: این نسل کشی در حالی اتفاق می افتد که سردمدار آن جایزه صلح نوبل را دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه آمریکا غیر قابل اعتماد است، افزود: امنیت خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و برای حفظ این امنیت از جان خود می گذریم.

امام جمعه موقت رشت موفقیت مسئولان استانی را در ایجاد همدلی و بهره مندی از هدایت های نماینده ولی فقیه در استان دانست و تصریح کرد: برخی از افراد به دنبال اختلاف و تنش هستند لذا مسئولان استان گیلان نباید با هم تنش داشته باشند و با همدلی و اهتمام نسبت به حل مشکلات استان اقدام کنند.

این کارشناس دینی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم، خاطرنشان کرد: عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) دارای عظمت است، زیرا با شور و شعور برگزار می شود و اگر شعور نباشد، خرافات وارد عزاداری های ما خواهد شد.

حجت الاسلام شفیعی زاده با تاکید بر اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) نباید محدود به مداحی شود، گفت: جامعه به ویژه نسل جوان باید از طریق منابر علما، با فلسفه عاشورا و قیام امام حسین(ع) آشنا شوند. صرف عزاداری همراه با بزرگنمایی در مدح سیدالشهداء(ع) یکی از آسیب های اعتقادی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری نباید موجب قضا شدن نماز شود و پایمال شدن حق الناس شود، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین فریضه دینی و فلسفه قیام امام حسین(ع) است لذا باید در این محرم بر این مهم اهتمام داشته باشیم.
انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۷:۵۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 96062413626
  • خبرنگار :

برچسب‌ها