امام جمعه اصفهان:

فجایع میانمار در تاریخ بی‌سابقه است

امام جمعه اصفهان گفت: دنیا را ظلم پر کرده است و مدعیان حقوق بشر در برابر این همه جنایت در میانمار هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و سکوت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «سیدیوسف طباطبایی‌نژاد» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: خداوند از ابتدا هیچ‌گاه قلب کسی را قفل نمی‌کند بلکه گناهان انسان موجب این اتفاق می‌شود، نافرمانی و سرپیچی از خداوند متعال گاهی باعث می‌شود خداوند این افراد را به حال خود رها کند و به گوش، چشم و قلب عده‌ای دیگر مُهر می‌زند تا از درک حقایق عاجز شوند.

امام جمعه اصفهان گفت: مؤمنانی که جهاد نمی‌کنند قلبشان توسط خداوند مهر و موم می‌شود، بنابراین هر کسی نمی‌تواند عشق جهاد در عراق و سوریه را پیدا کند، هیچ یک از جنگ‌های پیامبر(ص) در خانه و شهر ایشان نبود و تنها جنگ احزاب و آن هم به‌علت مصلحت نظامی و سیاسی در شهر مدینه رخ داد.

وی با اشاره به تشییع پیکر مطهر شهید محسن حججی ادامه داد: تشیع پیکر مطهر این شهید والا مقام هفته آینده پس از مشهد و قم در اصفهان برگزار می‌شود که مسیر آن در اصفهان از میدان بزرگمهر تا گلستان شهدا خواهد بود.

طباطبایی‌نژاد گفت: ویژگی خاصی در شهید حججی و نحوه شهادت او وجود دارد که همه را در جامعه و حتی کشورهای دیگر منقلب کرده است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به حادثه 17 شهریور، افزود: رژیم پهلوی در این روز در میدان ژاله تهران مرتکب جنایت بلی سابقه‌ای شد، دست به کشتار مردم زد و جمعه‌ای خونین راه انداخت است که تعداد نامشخصی از مردم در آن روز به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی گفت: یکی از ژنرال‌های آمریکایی بعد از آن واقعه، فرماندهان ارتش را جمع کرد و گفت برای پیروزی فقط باید مستقیماً به مردم شلیک کنید که همین رویکرد این سال‌ها در یمن قابل مشاهده است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به قتل عام مسلمانان میانمار، خاطرنشان کرد: سکوت سازمان ملل و طرفداران حقوق بشر در برابر قتل عام در میانمار بسیار عجیب است، آتش زدن مسلمانان، نحوه کشتار و قتل عام  در میانمار و یمن در تاریخ بی‌سابقه است. دنیا را ظلم پر کرده است و مدعیان حقوق بشر در برابر این همه جنایت هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و سکوت کرده‌اند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96061709980
  • خبرنگار :