سرپرست رفتگران طبیعت مازندران:

رعایت الگوهای زیست محیطی سواحل مازندران را نجات می‌دهد

سرپرست رفتگران طبیعت مازندران گفت: رعایت الگوهای زیست محیطی سواحل مازندران را نجات می دهد.

به گزارش ایسنا، پرستو ملکی در گردهمایی پاکسازی ساحل فرح آباد که به مناسبت روز جهانی بزرگداشت نلسون ماندلا و با حضور جمعی از فعالان محیط زیست و رئیس مرکز اطلاعات همگانی سازمان ملل متحد برگزار شد، اظهار کرد: انجمن رفتگران طبیعت مازندران از سال ۹۱ با تلاش کاظم نجاریان در حوزه توجه دوباره به محیط زیست فعالیت خود را آغاز کرد. این تشکل در حال حاضر، نزدیک به 100 هزار نفر عضو از سراسر ایران دارد و تاکنون دو هزار و 350 برنامه در سراسر کشور برای پاکسازی محیط زیست انجام شده است.

سرپرست رفتگران طبیعت مازندران با اشاره به اینکه پاکسازی ساحل فرح آباد 289 برنامه این انجمن در مازندران است، یادآورشد: طبیعت مازندران دلسوز می‌خواهد و باید یاد گرفت تا زباله کمتر تولید کرد و و به پاکسازی نیز توجه شود. اگر بتوان در کمترین میزان یعنی یک پلاستیک صرفه جویی کرد خدمت بزرگی به احیای محیط زیست شده است.

وی افزود: فرهنگ حفظ محیط زیست باید در مردم نهادینه شود و آنها باید یاد بگیرند که زباله‌های خود را در طبیعت باقی نگذارند چرا که در طبیعت کسی برای جمع‌آوری زباله وجود ندارد و این مواد در جنگل‌ها باقی مانده و موجب آسیب طبیعت می‌شود.

سرپرست رفتگران طبیعت مازندران تصریح کرد: اگر همه الگوهای زیست محیطی رعایت شود دیگر وضع دریا و ساحل اسفناک و کثیف نمی‌شود و آبزیان نیز از خطرنابودی در امان می‌مانند.

وی با تاکید بر اینکه باید این حرکت را از خود آغاز کرد تا فرهنگ حفظ محیط زیست در تمامی اعضای جامعه نهادینه شود، گفت: در همین راستا انجمن رفتگران طبیعت به همراه فعالان محیط زیستی طرحی را به منظور تشویق مردم در پاکسازی محیط زیست شکل داده است.

ملکی در پایان اظهار کرد: در این طرح مردم سراسر استان مازندران می‌توانند با تحویل 400 کیلو درب باطری به شعب انجمن رفتگران طبیعت استان یک ویلچر هدیه بگیرند.

انتهای پیام
  • سه‌شنبه/ ۷ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 96060703860
  • خبرنگار :

برچسب‌ها