معاون آموزشی دانشگاه آزاد خبر داد

تهیه طرح آمایش در دانشگاه آزاد/بازنگری برنامه درسی مقاطع کاردانی و کارشناسی به سمت مهارت‌محوری

معاون آموزشی دانشگاه آزاد از اجرایی شدن طرح آمایش در این دانشگاه خبر داد و گفت: این طرح در راستای افزایش کیفیت آموزش در این دانشگاه اجرایی می‌شود. 

به گزارش خبرنگار ایسنا، علیرضا رهایی امروز در اولین نشست خبری رییس و معاونین این دانشگاه که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص برنامه‌های دانشگاه آزاد برای افزایش کیفیت آموزش و تجهیزات آموزشی در این دانشگاه، با بیان اینکه درباره افزایش کیفیت آموزش در دانشگاه آزاد مولفه‌های زیادی مد نظر مدیریت جدید است، افزود: یکی از مولفه‌ها، افزایش کیفیت طرح آمایش است. 

وی با اشاره به اینکه برنامه آمایش در دانشگاه آزاد اسلامی در دست اجرا است، گفت: برای اینکه سیاست نظارتی جامع بتواند در تمام واحدها اعمال شود، این برنامه را اجرا می‌کنیم. 

رهایی افزود: همچنین راه‌اندازی پورتال یکپارچه آموزش و طرح جامع نظارت و ارزیابی در دستور کار معاونت آموزشی دانشگاه آزاد قرار دارد.  

معاون آموزشی دانشگاه آزاد تصریح کرد: با اجرای این طرح امکان کنترل، ارزیابی و نظرخواهی از واحدهای دانشگاه فراهم خواهد شد.

وی افزود: ارزیابی رکود اعضای هیات علمی در این دانشگاه انجام شده است.

رهایی گفت: همچنین برنامه داریم ارزیابی مجدد رشته‌های دانشگاه را بر اساس طرح آمایش انجام دهیم.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد ادامه داد: این دانشگاه برنامه دارد در راستای نیازها و رفع مشکلات صنعتی کشور فعالیت کند که اصلاح و بازنگری برنامه‌های درسی مقاطع کاردانی و کارشناسی به سمت مهارت‌محوری در این دانشگاه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی  خاطرنشان کرد: سال گذشته این دانشگاه ۸۵۰ هزار نفر ظرفیت پذیرش داشته که حدود نیمی از این ظرفیت تکمیل شد، اما بخشی از آن نیز خالی ماند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اظهار کرد: برنامه داریم با بازنگری دوره‌های کاردانی بتوانیم مشکل بخشی از خالی ماندن ظرفیت‌های دانشگاه را رفع کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۴ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96060402008
  • خبرنگار : 71491