رهبر اپوزیسیون کنیا خواستار اعتصاب شد

رهبر اپوزیسیون کنیا در حالی که در فکر اقدام بعدی است، امروز (دوشنبه) از حامیانش خواست به منظور سوگواری برای کشته شدگان در اعتراضات علیه "تقلب" در انتخابات، سرکار نروند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال انتخابات سه شنبه گذشته، تنش در نایروبی همچنان ادامه دارد و مقام‌های دولتی از شهروندان خواسته‌اند که به سر کار برگردند. 

براساس آمار خبرگزاری فرانسه، دست کم 16 تن در اعتراضات در مقرهای رایلا اودینگا، رهبر اپوزیسیون کنیا کشته شده‌اند، بیبشتر کشته شدگان با شلیک پلیس جان خود را از دست داده‌اند.

اودینگا در سخنانی در منطقه‌ای واقع در حاشیه نایروبی به مردم گفت: کار ما هنوز تمام نشده است و تسلیم نخواهیم شد. منتظر اقدامات بعدی باشید که فردا (سه شنبه) اعلام می‌شوند."

وی افزود: سرکار نروید تا برای مردم بی گناهی که توسط پلیس کشته شده‌اند، سوگواری کنیم.

پس از اینکه کمیسیون انتخابات روز جمعه "اوهورو کنیاتا" را پیروز انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد و اودینگا این رای گیری را جعلی خواند، این اولین حضور این رهبر اپوزیسون در جمع مردم بود.

اودینگای 72 ساله و ائتلاف‌اش خود را پیروز حقیقی این انتخابات می‌دانند.

کشورهای دیگر این انتخابات را مسالمت آمیز و معتبر دانسته و اعتماد خود را به کمیسیون انتخابات کنیا اعلام کرده‌اند اما نسبت به روند شمارش آرا اظهار نظری نکرده‌اند.

سازمان ملل، انگلیس و اتحادیه اروپا از اودینگا خواسته‌اند که با ارسال پیامی به حامیانش از اعتراضات آنها جلوگیری کند، در عوض از راه‌های قانونی برای نشان دادن اعتراضات خود استفاده کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96052314069
  • خبرنگار :