رضایی: آمریکا آرزوی تغییر حکومت ایران را به گور می‌برد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اقتدار و انسجام نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت که آمریکا آرزوی تغییر حکومت ایران را به گور می‌برد البته که اینگونه رفتارها کاری دور از شأن حقوق بین‌الملل است.

محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ایران در حال حاضر در شرایط ثبات و با اقتدار، انسجام و استحکام است که حرف‌هایی از جنس وزیر خارجه آمریکا درباره تغییر حکومت ایران اثری نخواهد داشت.

وی افزود: البته آمریکایی‌ها سال‌هاست که این حرف‌ها را زده و این آرزو را به زبان می‌آورند اما خودشان بهتر می‌دانند که استفاده از چنین الفاظی در نهایت به ضررشان تمام می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال مواضع وزیر خارجه و دستگاه دیپلماسی در واکنش به این صحبت‌های وزیر خارجه آمریکا را خوب توصیف کرد و گفت: در همین راستا کمیسیون امنیت ملی نیز اینگونه اظهارات را محکوم کرده و تمامی اجزای حاکمیت نیز عکس‌العمل نشان دادند چون این کاری احمقانه و دور از شأن حقوق بین‌الملل است.

رضایی در پایان گفت: با وجودی که انتظار می‌رود نهادهای مدعی حقوق بشر در برابر چنین اظهاراتی واکنش نشان دهند این اتفاق رخ نمی‌دهد، چون عرصه بین‌الملل عرصه زور و حاکمیت و فریب قدرت و پول است که این سازمان‌ها به دلیل قرار گرفتن زیر سلطه آمریکا جرأت اتخاذ مواضعی برخلاف نظر آمریکا را ندارند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96050402379
  • خبرنگار : 71234