کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا:

آمریکایی‌ها کوچکتر از آنند که برای ما تعیین تکلیف کنند

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه «وزارت امور خارجه باید در مورد طرح وقیحانه آمریکایی‌ها در مورد حکومت ما موضع‌گیری کند» تاکید کرد: آمریکایی‌ها اگر دلشان برای دموکراسی می‌سوزد برای کشورهایی مثل عربستان فکری کند که حکومتشان بر مبنای استبداد و خودکامگی است.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه طرح آشکارای تغییر حکومت در ایران از سوی آمریکا از نظر قوانین بین‌المللی و حقوقی دارای چه باری است، اظهار کرد: آنها کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند برای ما تعیین تکلیف کنند.

وی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در یک حرکت و خیزش عمومی در سال ۵۷ انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و براساس اصول قانون اساسی و یک روش مبتنی بر دموکراسی و انتخابات آزاد، یک نظام حکومتی قابل قبول را در سطح بین‌المللی برپا کرده که براساس رای مردم اداره می شود.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: نظام آمریکا اگر خیلی دلش برای دموکراسی و مردم سالاری می سوزد، برای عربستان و برخی از این کشورهای عربی فکری کند که حکومت‌شان نه بر مبنای رای مردم بلکه بر مبنای استبداد، خودکامگی و میراث داری است.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه «وزارت امور خارجه باید در این موضوع، موضع گیری داشته باشد» گفت: البته پاسخ ندادن به این یاوه‌گویی‌ها بهتر است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ تیر ۱۳۹۶ / ۰۸:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96042513921
  • خبرنگار : 71290