طوفان توییتری علیه «رژیم‌چنج»!

«رجویست‌»ها شب گذشته در سالنی در پاریس جمع شده بودند تا با حامیانشان که گروهی از سیاست‌مداران «سابق» اروپایی و و عربی بودند، در مورد لزوم « رژیم چنج» در ایران سخنرانی کنند.

العربیه،‌ وابسته به آل سعود در گزارش خود از این گردهم‌آیی نوشته است که «سیداحمد غزالی» نخست‌وزیر الجزایر در اوائل دهه ۹۰ میلادی، «صلاح القلاب» وزیر پیشین اطلاع‌رسانی اردن، «محمد عرابی» وزیر خارجه پیشین مصر در اوائل سال ۲۰۱۱، «سعود فیصل» وزیر خارجه پیشین عربستان، «عزام الاحمد» از اعضای جنبش فلسطینی فتح، «برنار کوشنر» وزیر خارجه پیشین فرانسه، «خوسه لوئیس ساپاترو» نخست‌وزیر پیشین اسپانیا، «جان بولتون» نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل و «رودی جولیانی» شهردار پیشین نیویورک از شرکت‌کنندگان در این گردهمایی بوده‌اند و در ادامه با انتشار عکس‌هایی که معلوم نیست چطور و در کجا ساخته شده،‌ مدعی شده است که مردم در خیابان‌های ایران با نصب پوستر و شعارنویسی از «مجاهدین خلق» حمایت می‌کنند.

در ماه‌های گذشته بعد از اظهار نظر یک مقام دیپلماتیک آمریکایی در مورد این‌که دولت ترامپ خواهان تغییر رژیم سیاسی در ایران است،‌ نام رجویست‌ها دوباره بعد از مدت‌ها در اخبار ظاهر شد. شب گذشته همزمان با گردهم‌آیی حامیان این فرقه در پاریس،‌ مردم و فعالان سیاسی با رویکردهای متفاوت، در توییتر به تلاش‌ها برای زنده‌کردن دوباره «مجاهدین خلق» در عرصه سیاست ، واکنش شدید منفی نشان دادند.

هشتگ‌های #IranHatesMEK ، #No2MEK و #MKETerrorisme شنبه‌شب همزمان با اجلاس رجویست‌ها در پاریس در توییتر فارسی پرطرفدار شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۱ تیر ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 96041105064
  • خبرنگار : 71359