نصراصفهانی:

ارزش‌ها، اعتقادات و میراث برند اصفهان هستند

کاندیدای اصولگرای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بحث فرهنگ، آداب، رسوم، ارزش‌ها، اعتقاد و میراث از برندهای مهمی است که برای اصفهان باقیمانده، این ظرفیت بالایی است که اصفهان باید از آن تولید درآمد پاک داشته باشد.

کریم نصر اصفهانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در تمام دنیا حرکت به سمت تمرکز زدایی رخ داده است، اظهار کرد:  قانون‌گذار باید اختیارات را در نظر بگیرد و بندهای قانون اساسی در خصوص اختیارات شورای شهر به درستی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه قانون و حتی سخن امام (ره) در خصوص شوراهای شهر بارها تذکر و توضیح داده شده است، افزود: قانون‌گذار آن طور که باید و شاید محکم در خصوص اختیارات شوراها نمی‌ایستد در حالی که در این زمینه در کشور قانون وجود دارد.

این کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بحث فرهنگ، آداب، رسوم، ارزش‌ها، اعتقاد و میراث از برندهای مهمی است که برای اصفهان باقی‌مانده، این ظرفیت بالایی است که این شهر باید از آن تولید درآمد پاک داشته باشد و مهم‌ترین موضوع این است که با استفاده از ظرفیت گردشگری می‌توان تمدن اسلامی و اصفهان را به دنیا معرفی کرد.

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه می‌توانیم با مدیریت شهری برخی از مدیریت‌های کلان را اجرایی کنیم، ادامه داد: ظرفیت‌های محلی و مدیریت یکپارچه شهری می‌تواند از ظرفیت‌های محلی و کشوری استفاده کند تا حوزه گردشگری را پیش ببرد این گردشگری هم اشتغال‌زا است و هم معرفی انقلاب را به عهده دارد و موجب کارآفرینی و جلوگیری از افزایش آلایندگی در شهرهای بزرگ می‌شود.

وی تصریح کرد: اصفهان ظرفیت‌های متعددی دارد که می‌توان با تکیه بر آن سرمایه گذاران را به این شهر دعوت کرد البته برخی از قوانین و مقررات باعث می‌شود که این سرمایه گذاران از اصفهان خارج شوند و جایی دیگر را انتخاب کنند.
 
این کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اداره شهر نیازمند طرح است، تاکید کرد: باید بر اساس طرح‌های جامع و برنامه‌های پنج ساله شهر را اداره کنیم و تلاش کنیم بارگذاری‌های بیش از ظرفیت شهر کاهش پیدا کند. امروز چهار هزار هکتار بافت فرسوده در اصفهان وجود دارد که باید احیا شوند.

نصراصفهانی اظهار کرد: یکی از درخواست‌های مدیریت شهری این بود که به جای مسکن مهر بهتر است که بافت‌های فرسوده را نجات دهیم و محلات ریشه‌دار در شهر احیا شود، بنابراین بسیاری از هزینه‌هایی که انجام می‌شود به این دلیل است که ما به طور نادرست برخی هزینه‌ها را در گذشته انجام داده‌ایم و همین موضوع امروز هزینه سربار برای شهر تولید کرده است.

وی به شهرداری شیشه‌ای و شفافیت در شهرداری اشاره کرد و گفت: در مباحث مربوط به شهرسازی کمیسیون ماده پنج باید در بحث شفافیت ورود جدی‌تری داشته باشند، اگر بخواهیم شهرداری شیشه‌ای و شفافیت مالی را جدی دنبال کنیم باید دو مشکل مسائل مالی و شهرسازی را که مردم با آن بیشتر درگیر هستند جدی‌تر بگیریم البته در این راستا فعالیت‌هایی شده و مباحث الکترونیکی در حال اجراست.

این کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه البته باید به این موضوع توجه داشته باشیم که حرکت انتقالی از فرهنگ سنتی به فرهنگ نوین نیازمند فرهنگ سازی جدی است، ادامه داد: ما امیدواریم که شهرسازی و دستگاه‌های خدمات شهری وارد موضوع شفاف سازی شوند.

نصراصفهانی ادامه داد: حل مشکلات و برنامه ریزی یکی از وظایف نمایندگان شورا است البته برخی از مشکلات خارج از محدوده شهری در اختیار ما نیست، اما نسبت به آن‌ها همواره تذکر داده‌ایم مثل آنچه در مورد پالایشگاه رخ داد.

وی تصریح کرد: بیش از 90 درصد شبکه معابر طبق طرح‌های تفصیلی انجام شده و حلقه چهارم ترافیکی و مترو نیز باید راهاندازی شود. البته در جاهایی دولت باید کمک کند و نباید مثل موضوع ناوگان حمل و نقل عمومی و به خصوص اتوبوس دست شهرداری‌ها را خالی بگذارد. مدیریت شهری تمام توان خود را به کار بسته تا با احداث مراکز تفریحی در سراسر شهر اصفهان سفرهای شهری را کاهش دهد.

این کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان، ادامه داد: امروز حمل و نقل عمومی یکی از مباحث اصلی است، فرهنگ شهر، اعتقادات و ارزش ها را باید حفظ کنیم و همچنین فضای سبز و کاهش آلودگی را در دستور کار قرار دهیم.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: زاینده رود مشکل اصلی اصفهان است، تالاب گاوخونی و پیشروی کویر به سمت اصفهان نیز از دغدغه‌های اصلی هستند که باید برطرف شوند ما باید به عنوان نمایندگان اصفهان مشکلات مردم این شهر را حل کنیم.
انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96022617060
  • خبرنگار :

برچسب‌ها