شی جینپینگ انتخاب رئیس‌جمهور جدید کره‌جنوبی را به وی تبریک گفت

به دنبال پیروزی "مون جائه این" در انتخابات ریاست جمهوری کره‌ جنوبی، رئیس‌جمهور چین امروز (چهارشنبه) پیام تبریکی برای او فرستاد و خواهان همکاری با سئول برای تقویت روابط دوطرفه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین در این پیام گفت: همکاری و مبادلات سئول و پکن در 25 سال گذشته مزایای ملموسی برای مردم هر دو کشور به همراه داشته و باعث تاثیرات مثبتی در صلح و توسعه منطقه‌ای شده است.

وزارت خارجه چین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که شی جینپینگ گفته، پکن خواهان حفظ دستاوردهایی است که از طریق تلاش‌های فراوان دو طرف به دست آمده‌اند.

شی جینپینگ در پیام تبریک خود خاطر نشان کرد: من خواهان همکاری با شما هستم تا توسعه روابط کره‌ جنوبی و چین بیشتر از هر زمان به نفع دو کشور و مردم ما باشد.

این در حالی است که پیش از این روابط دو کشور در زمان ریاست جمهوری پارک گئون های در کره‌ جنوبی به ویژه به سبب تصمیم سئول برای استقرار سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا در خاک خود به پایین ترین سطح خود در مقایسه با سال‌های گذشته رسیده بود.

پکن عنوان کرده بود که این سامانه امنیت چین را تهدید می‌کند و رادار آن قادر به رصد مناطق شمال شرق چین و پرتاب‌های موشکی و پروازهای هواپیماهای این کشور است.

مون جائه این تصریح کرده است که سئول باید در طرح استقرار سامانه تاد در خاک خود تجدیدنظر کند چراکه امنیت حاصله از این طرح نمی‌تواند مساله تیره شدن روابط با چین را توجیه کند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96022012689
  • خبرنگار : 71415