معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور:

ثروت‌آفرینی علوم انسانی بیشتر از حوزه مهندسی است

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور ضمن بیان اینکه بخش عمده‌ای از اقتصاد دانش‌بنیان مربوط به حوزه علوم انسانی می‌شود، گفت: ثروت‌افرینی حوزه‌های علوم انسانی بیشتر از مهندسی است.

به گزارش ایسنا، دکتر سورنا ستاری امروز در حاشیه افتتاح مرکز رشد و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرداختن به بحث دانش‌بنیان در حوزه علوم انسانی یک مقداری دیر آغاز شد، اظهار کرد: این حوزه حوزه‌ای پول‌ساز بوده و می‌توانیم اقتدار نرم را در دنیا از طریق همین حوزه پیگیری کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه 50 درصد دانشجویان کشور در حوزه علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند، افزود: می‌توانیم مدل‌های تخصصی را در حوزه علوم انسانی برای تجاری‌سازی پیاده کنیم.

وی ادامه داد: در واقع این حوزه چرخه‌ای است از پژوهش پایه تا زمانی که به تولید محصول منجر شود.

ستاری با بیان اینکه این حوزه احتیاج به مولفه‌های جدید همچون "حقوق" دارد، گفت: بخش عمده اقتصاد دانش‌بنیان مربوط به حوزه‌های مدیریت مالی و غیره می‌شود، اما ما شناخت چندانی نسبت به این حوزه‌ها نداریم.

وی با ابراز خرسندی از ورود دانشگاه علامه طباطبایی به این حوزه اظهار کرد: به زودی تعداد قابل توجهی از دانشجویان وارد این سیستم می‌شوند.

ستاری تصریح کرد: ثروت آفرینی حوزه علوم انسانی از حوزه‌های مربوط به مهندسی بیشتر است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور همچنین در خصوص توسعه بازار برای مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 170 مرکز رشد در کشور داریم که تعداد آن‌ها روبه افزایش نیز است، افزود: بازار دارای مولفه‌هایی از جمله تحریک تقاضا و تجمیع تقاضا است.

وی ادامه داد: وزراتخانه‌هایی همچون نفت، نیرو و کشاورزی در بحث تجمیع تقاضا وارد عمل شده‌اند، اما بخش عمده‌ای از بحث تحریک تقاضا مربوط به بخش خصوصی است.

ستاری گفت: در این راستا دیدگاه‌های جدیدی توسط شرکتهای دانش‌بنیان همچون شکست ساختارهای سنتی و کشف بازارهای جدید در حال توسعه است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96021811531
  • خبرنگار : 71568