به گزارش خبرنگار ایسنا، اسماعیل یزدان پور در آیین آغاز دومین کارگاه آموزش مربیان باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان در کاشان اظهار کرد: همه ارکان فرآیند فعالیت فرهنگی و کتابخوانی، یادگیرنده هستند و به این جهت رسانههای مکتوب، ماندگار هستند چون عمق دارند.
به گفته وی، در فعالیت فرهنگی، حتی برای بایگانی و مستند نگاری هم باید منتشر شود و برای مربی گزارشگری کرد تا به سوالهای خاص هر فرد جواب داده شده و این پاسخها را نیز با بیان روشن و خوب دوباره باید انتشار داد.
مدرس تجربههای موفق جهانی در ترویج کتابخوانی تاکید کرد: نخبه پروری، انحراف در آموزش است و کتابخوانی باید یک فعالیت یادآور برای کودکان باشد و حکم تکلیف و مشق شب برای آنها نداشته باشد.
وی تصریح کرد: شیوه اجرا، در امر تشویق مخاطب، مهمتر از ارزشهای مادی آن است زیرا شیوه تشویق باید منجر به شور اجتماعی و هویت بخشی شود تا اثربخش باشد و از اینرو است که جایزههای مشهود تا سن خاصی مفید است
عضو شورای سیاست گذاری پایتخت کتاب اظهار دکرد: در فعالیت فرهنگی باید ایجاد انگیزه کرد و تشویق مهمترین عنصر انگیزه بخشی است و باید عملکرد خوب هر فرد را مستند سازی و منتشر کرد که این مدل، عمیقترین شیوه تشویق است.
یزدان پور گفت: نباید اجازه بدهیم که ضعف در یک زمینه، باعث ایجاد حقارت در کودکان شود بلکه باید هر فرد را با توجه به استعداد و خلاقیتهایی که دارد مورد تشویق قرار داد.
انتهای پیام