در جلسه معاون صنایع‌دستی با وزیر کار چه گذشت؟

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی درباره جلسه‌ای که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته است، گفت: ضمن مطرح کردن مسئله بیمه هنرمندان، طرح‌های اشتغال در حوزه صنایع دستی را آماده و به وزیر ارائه کردیم.

بهمن نامورمطلق در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آنچه در این جلسه گذشت بیان کرد: در دو جلسه‌ای که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، ‌ملاقاتی با آقای ربیعی - وزیر کار - داشتم و در هر دو مورد مسئله بیمه را مطرح کردیم و قرار شد بعد از گفت‌وگو با کارشناسان حوزه وزارتی، راه حلی را برای این موضوع در نظر بگیرد.

او اظهار امیدواری کرد: با توجه به توضیحاتی که درباره بیمه هنرمندان صنایع دستی به وزیر دادیم و نامه‌ای که رئیس سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری به رئیس جمهور نوشته است، گشایشی در این مسئله اتفاق بیفتد و بزودی نتایجی حاصل شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی با بیان اینکه با وزیر درباره اشتغال هم صحبت شده توضیح داد: با توجه به اینکه امسال، سال «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال» نامگذاری شده و صنایع دستی یکی از اشتغالزاترین حوزه‌های اقتصاد و صنایع است و نیروی انسانی تمام کارهای مربوط به تولید را در آن انجام می‌دهد، احساس می‌شود که امسال به نوعی سال صنایع دستی باشد. اگر مدیران تصمیم‌گیر در سطح جامعه و رسانه‌ها در حوزه تحقق سال تولید و اشتغال فعالیت جدی داشته باشند، بطور قطع یکی از مهمترین حوزه‌هایی که باید به آن توجه کنند صنایع دستی است.

وی افزود: خوشبختانه ما طرح‌های اشتغال در حوزه صنایع دستی را آماده و در جلسه‌ای که با وزیر داشتیم ارائه و معرفی کردیم که مورد توجه قرار گرفت. صنایع دستی می‌تواند با اعتبار بسیار کم، اشتغال تولید کند و این امر در مناطق گوناگون از جمله مناطق محروم با سرعت پیش رود. بعد از توضیحات ما درباره این طرح خانم احمدی پور- رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر کار تاکید داشتند اشتغال در حوزه صنایع دستی یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است و این موضوع را در شورای عالی اشتغال مطرح می‌کنند تا به مصوباتی برای افزایش اشتغال فکر کنند.

نامور مطلق بیان کرد: باید برای ارتقاء تولید و اشتغال به فکر بازار فروش باشیم. گسترش و توسعه تجارت خود به خود موجب توسعه تولید و اشتغال می‌شود. قرار شد برای اشتغال و تولید بیشتر برای بازارشناسی و بازارداری در حوزه صنایع دستی سرمایه گذاری بیشتر کنیم و از گونه‌های مختلف بازارداری مثل مجازی، مستقیم، حراجی، گالری داری، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی استفاده کنیم تا بتوانیم بازار صنایع دستی را توسعه و به دنبال آن تولید و اشتغال را افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ / ۰۱:۴۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 96012108386
  • خبرنگار : 71503