لزوم تجاری‌سازی صنعت بازی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با انتقاد از رواج اقتصاد «بچه پولداری» تنها راه نجات اقتصاد ایران را حمایت از فعالان اقتصادی جوان همچون بازی‌سازان توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، آئین اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران امشب ۲۱ اسفندماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در برج میلاد تهران برگزار شد.

سورنا ستاری - معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری - در این مراسم گفت: واقعیت این است که باید درباره محیط کسب و کار جدید در کشور صحبت کنیم. پایه این اقتصاد و کسب و کار نیروی انسانی جوان و خلاقی است که شاید اگر ده بار هم زمین بخورد، اما باز هم برمی‌خیزد و هدفش را دنبال می کند. کشوری که چند هزار سال تاریخ تجارت و کارآفرینی در دنیا دارد، در ۱۰۰ سال اخیر به خاطر پول نفت تمام مزایای خود را از دست داده است.

وی افزود: وقتی به صنایع‌دستی نگاه می‌کنیم می‌بینیم هزاران سال اقوام مختلف در این کشور به خاطر ابراز عشق و علاقه خود صنایع دستی را به ثبت رسانده‌اند اما ما به واسطه پول نفت این میراث را فراموش کرده‌ایم و افتصاد خود را به سمت اقتصاد بچه پولداری برده‌ایم و فکر کرده‌ایم این گونه باعث پیشرفت کشور می‌شویم اما واقعیت این است که هیچگاه در دنیا این گونه نبوده و این تفکر و فرهنگ قطعا شکست خورده است.

معاون ریاست‌جمهوری افزود: تهران و ایران با جمعیت جوانشان ظرفیت بسیار بالایی برای تحول در حوزه اقتصاد و خدمات فرهنگی دارند و واقعیت این است که ما باید برگردیم به سنت‌ها و گذشته‌مان و باید ببینیم گذشتگان‌مان چگونه در حوزه اقتصاد در دنیا فرهنگ و آقایی می‌کردند و روی همین اصول باید اقتصاد تازه خود را بنا کنیم. نفت و گاز سرمایه ما نیست. باید روی بچه‌ها و جوانان سرمایه‌گزاری کنیم.

ستاری ادامه داد: امروز افتخار می‌کنم به شما جوانانی که اراده کرده‌اید روی پای خود بایستید و زیر بار خفت و خواری استخدام نرفته‌اید. ما مدیران نفتی زمانی آن قدر ذلیل و خار می‌شویم که فکر می‌کنیم اگر پست‌مان را از ما بگیرند وسط تهران از گشنگی می‌میریم و این آن چیزی است که شما هراسی از آن ندارید.

معاون رئیس‌جمهور افزود: به دلیل همین فرهنگ است که ما مدیران نفتی چسبیده‌ایم به میزها و پول نفت‌مان! اما باید به این باور برسیم که استخدام به معنای مرگ خودباروی و خلاقیت است. تهران هویتی استثنایی دارد. نیروی عظیم و بازار بزرگی دارد و باید قدر این ظرفیت را بدانیم.

وی افزود: ما در معاونت علمی و فناوری یکی از بزرگ‌ترین اهدافی که داشته‌ایم همین گسترش و تجاری‌سازی حوزه گیم بوده است که همان تجاری ‌سازی حوزه علوم انسانی ماست. هر وقت با خارجی‌ها صحبت می‌کنم می‌گویم نمی‌دانم عمر تاریخ چقدر است اما قطعا ما از آغاز تاریخ بوده‌ایم و حتی اگر شکست‌ هم خورده‌ایم در فرهنگ‌مان همه چیز را حل کرده‌ایم. با تجاری‌سازی این فرهنگ کارهای بزرگی می‌توان انجام داد. گیم و انیمیشن از حوزه‌هایی است که به این تجاری‌سازی کمک می‌کند و ما آمادگی کامل را برای حمایت از این حوزه‌ها داریم. ما باید با فرهنگ تجاری سازی، صنعت بازی‌سازی را رشد دهیم. رویداد بعدی مربوط به بازی نیز تیر ماه برگزار می‌شود که قطعا به رشد صنعت بازی‌سازی کمک خواهد کرد. ما باید این موضوع را در نظر بگیریم که سرمایه‌های ما نفت و گاز نیستند، بلکه جوانان هستند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۲۳:۱۸
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 95122113827
  • خبرنگار : 71541

برچسب‌ها