با اشاره به بیانات رهبری؛

یک فعال سیاسی : اظهار اقتدار واقع گرایانه ، خطر دشمن را دفع می‌کند

یک فعال سیاسی گفت‌: کسی که بترسد و ترس در چهره اش نمایان شود، مورد هجوم دشمن قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی قربانی در گفت‌وگو با ایسنا،  با اشاره به سخنان  مقام معظم رهبری در جمع دستاندرکاران اردوهای راهیان نور اظهار کرد: کسی که از خود ضعف نشان دهد حتی اگر دشمن اش ضعیف باشد او را مورد تهاجم قرار می دهد و این امری طبیعی  است که حتی در حیوانات نیز آن را مشاهده می کنیم.

وی با بیان اینکه اگر کسی از خود علائم ضعف نشان دهد زودتر مورد تعرض قرار می گیرد خاطر نشان کرد: اگر کسی تهاجمی برخورد کند و قدرت و قوت بیشتری از خود نشان دهد دشمن دیرتر در او طمع می‌کند و اگر اظهار اقتدار واقع گرایانه داشته باشد خطر دشمن را به طور کامل دفع خواهد کرد.

قربانی با اشاره به اهمیت قدرت اقتصادی کشورها گفت:‌ وقتی که کشوری به لحاظ اقتصادی ضعیف باشد در صورتی که مسئله نزاعی با دیگران داشته باشد نمی تواند گلیم خود را در این شرایط از آب بیرون بکشد.

وی افزود:‌روشن است که در دنیای امروز موقعیت مطلوب اقتصادی قدرت کشورها را افزایش می دهد و بسیاری از کشورهایی که در عرصه بین‌الملل یکه تازی می‌کنند به خاطر بنیه قوی اقتصادی شان است. پس نباید در عرصه بین‌المللی به خاطر وجود چالش های اقتصادی از خود علائم ضعف  نشان دهیم تا دشمنان تشویق به حمله نشوند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95121710826
  • خبرنگار : 71381