حفر خندق در اطراف رمادی با هدف ممانعت از نفوذ داعشی‌ها

نیروهای عراقی در استان الانبار اقدام به حفر خندق و ایجاد خاکریز در جنوب و جنوب غرب شهر رمادی جهت ممانعت از ورود داعشی‌ها کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الیوم السابع مصر، به گفته برخی منابع امنیتی و محلی در استان الانبار خندق حفر شده توسط نیروهای امنیتی این استان در جنوب و جنوب غرب شهر رمادی ( واقع در ۱۰۰ کیلومتری غرب بغداد) به طول ۴۵ کیلومتر و به عمق ۱.۵ متر در کنار خاکریزی به ارتفاع ۱.۵ متر است.

سرلشگر محمود الفلاحی از فرماندهان نیروهای امنیتی استان الانبار در این رابطه با تاکید بر اهمیت ایجاد این خندق و خاکریز جهت ممانعت از ورود تروریست‌ها و عوامل انتحاری داعش از طرف بیابان به شهر رمادی گفت: نیروهایی از ارتش و عشایر به زودی در طول این خاکریز جهت تامین امنیت آن و ممانعت از ورود تروریست‌ها به شهر مستقر خواهند شد.

عذال الفهداوی، عضو کمیته امنیتی شورای استانداری الانبار نیز گفت: هدف از ساخت این خندق و خاکریز جلوگیری از نفوذهای امنیتی و ورود خودروهای بمب گذاری شده از منطقه بیابانی است. به ویژه که اعضای داعش به مناطق صحرایی گسترده استان که در مجاورت خاک عربستان، اردن و سوریه است پناه برده و مخفی شده‌اند.

نیروهای عراقی در سال ۲۰۱۵ شهر رمادی را از کنترل داعش خارج کردند اما این شهر بارها هدف حملات انتحاری با خودروهای بمب‌گذاری شده و تهدیدات تروریستی قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95120200967
  • خبرنگار : 71496

برچسب‌ها