ذوالقدر خبر داد

بررسی فرازوفرودهای مد و لباس ایرانی در جلسه کمیسیون فرهنگی و فعالان صنعت مد

یک عضو هیات‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی فراز و فرودهای مد و لباس ایرانی در جلسه برخی اعضای کمیسیون فرهنگی و فعالان صنعت مد خبر داد.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا توضیح داد: روز گذشته جلسه‌ای با آقای قبادی، دبیر کارگروه مد و لباس داشتیم که ایشان گزارشی از نحوه برگزاری ششمین جشنواره مد و لباس فجر ارائه دادند. همچنین رئیس انجمن طراحان مد و مدیر بخش علمی مد و لباس و برخی فعالان صنعت مد هم در این جلسه حاضر بودند و توضیحاتی را مطرح کردند.

او ادامه داد: در ابتدای جلسه، آقای قبادی گزارشی از تاریخچه تصویب کارگروه مد و لباس در مجلس ارائه دادند. آیین نامه این کارگروه از سال 87 ابلاغ شده و وزاتخانه‌های فرهنگ و صنعت و معدن هم عضو آن هستند. البته باید توجه داشت که با توجه به قیمت اقتصادی و رقابت خارجی، ترویج و معرفی لباس ایرانی کار سختی است. علی‌رغم این که پارچه ایرانی کیفیت بالایی دارد، اما بازار از اجناس ترک پر است.

ذوالقدر تاکید کرد: با وجود این که 37 سال از انقلاب می‌گذرد هنوز الگویی برای مد و لباس نداریم و نتوانستیم موفق عمل کنیم و الگوی اسلامی ایرانی را به کشورهای دیگر صادر کنیم. همچنین لازم است که زنان حضور بیشتری در پست ها و مناصب مربوطه داشته باشند.

این نماینده مجلس در رابطه با جشنواره فجر مد و لباس هم توضیح داد: این جشنواره که قرار است سوم تا دهم دی‌ماه در تالار وحدت، برج آزادی و سالن میلاد برگزار شود. همزمان در 15 استان برگزار می‌شود و کشورهایی مثل مالزی و فرانسه در آن شرکت می‌کنند. همچنین سعی شده جشنواره بدون نگاه سیاسی و تنگ‌نظری برگزار شود.

این عضو هیات‌رئیسه کمیسیون فرهنگی بر لزوم تشویق مردم برای حضور در این جشنواره و نقش صداوسیما در ترویج فرهنگ پوشش ایرانی اسلامی تاکید کرد.

ذوالقدر همچنین گفت: ما نمایندگان مجلس در پایان این جلسه آمادگی خود را برای همکاری با کارگروه در موارد مختلف در رسیدن به اهداف این کارگروه که ترویج الگوی اسلامی ایرانی در ایران و جهان اسلام است اعلام کردیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95120100165
  • خبرنگار :