ویلدرز سیاستمداران هلندی را به شورش تهدید کرد

گرت ویلدرز، سیاست مدار راستگرای افراطی هلند تاکید کرد، در صورتی که حزبش مشهور به "حزب آزادی" و برنامه‌های این حزب در زمینه مقابله با مهاجرت و مخالفت با اتحادیه اروپا، در انتخابات بعدی هلند با حمایت قاطع رای‌دهندگان مواجه شود، سیاستمداران هلندی باید همکاری کنند در غیر این صورت با واکنش روبرو خواهند شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ویلدرز در این مصاحبه از مانیفست انتخاباتی‌اش حرف زده و گفت، می‌خواهد مرزهای هلند را به روی مهاجران کشورهای مسلمان ببندد، مساجد هلند را تعطیل کند و کتاب مقدس مسلمانان یعنی قرآن را نیز ممنوع اعلام کند.

بر اساس نظرسنجی‌ها حزب آزادی ویلدرز در حال حاضر از اقبال خوبی برخوردار بوده و می تواند عملکرد قدرتمندی در انتخابات 15 مارس هلند برای کرسی‌های مجلس سفلی پارلمان داشته باشد.

با این حال احزاب جریان اصلی هلند قبول نکرده‌اند که در آینده در قالب یک ائتلاف با گرت ویلدرز همکاری داشته باشند.

این وضعیت به این معنی است که حزب ویلدرز کار بسیار سختی را در تشکیل یک ائتلاف خواهد داشت چرا که نظام انتخاباتی هلند هیچ تضمینی برای تشکیل یک ائتلاف ندارد.

ویلدرز در مصاحبه ‌ای که امروز (یکشنبه) پخش شد گفت: اگر رای دهندگان واقعا جایگاه بزرگی را نصیب حزب آزادی کنند و نه فقط دو یا سه کرسی بیشتر بلکه تعداد کرسی‌های خیلی بیشتری را نصیب حزب ما سازند آنها ( سیاستمداران) باید با حزب من همکاری کنند.

حزب ویلدرز در حال حاضر 12 کرسی از مجموع 150 کرسی مجلس سفلی را در اختیار دارد اما نظرسنجی‌ها نشان می دهند که حزب او در انتخابات آتی تعداد کرسی‌هایش را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد. ویلدرز مدعی شد که در انتخابات بعدی بالغ بر 2.5 میلیون نفر از رای دهندگان کشور هلند که مجموعا 17 میلیون نفر جمعیت دارد در انتخابات بعدی به او و حزبش رای خواهند داد و احزاب سیاسی دیگر با نادیده گرفتن این رای دهندگان به خودشان ضرر رسانده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: شما می‌توانید از ویلدرز و حزب آزادی متنفر باشید اما نمی‌توانید 2.5 میلیون نفر را نادیده بگیرید و کنار بگذارید.

ویلدرز در گذشته نیز هشدار داده بود که اگر حزبش در عرصه سیاست به حاشیه رانده شود دست به شورش خواهد زد.

وی افزود: مردم نمی‌توانند قبول کنند که در ابعاد میلیونی کنار گذاشته شوند. البته منظور من از شورش آوردن تانکها به خیابان نیست. شورش مد نظر من همواره دموکراتیک و غیر خشونت آمیز است. اما زودگذر هم نیست. ما هم در هلند حق تظاهرات و حرف زدن در صورت موافق نبودن با چیزی داریم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95112416885
  • خبرنگار : 71415