برگزاری جشن حمایت از دانش‌آموزان استثنایی در فارس

فارس 12 هزار دانش‌آموز استثنایی دارد

نخستین جشن حمایت از دانش‌آموزان استثنایی، همزمان در 8000 آموزشگاه استان فارس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، چهارشنبه 13 بهمن و در آئین نمادین جشن حمایت از دانش‌آموزان استثنایی، گفت: انجمن حمایت از دانش آموزان استثنایی، با ابتکار آموزش و پرورش فارس برای کمک به دانش‌آموزانی که نیازمند یاری هستند، تشکیل شده است.

حمیدرضا آذری با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام و آموزه‌های انسانی در خصوص یاری رساندن به انسان‌های نیازمند، گفت: باید شکرگزار باشیم که خداوند توفق خدمت به دانش آموزان استثنایی را به ما داده است.

وی با بیان این‌که دانش آموزان استثنایی بیشترین استحقاق کمک را دارند، گفت: اگر به این دانش‌آموزان کمک و توجه شود، امکان بروز توانمندی‌های آنان فراهم خواهد شد.

آذری اضافه کرد: وظیفه ما این است زمینه‌ای فراهم کنیم تا هیچ خانواده‌ای در فارس غم تحصیل و توانبخشی دانش‌آموز استثنایی خود را نداشته باشد.

او با بیان این‌که آموزش و پرورش و اولیای دانش‌آموزان بر کار این انجمن نظارت مستقیم دارند،‌ گفت: یکی از نیازهای مهم، آموزش اولیاء دانش‌آموزان استثنایی است که این انجمن با برگزاری دوره‌های آموزشی می‌تواند این نیاز را مرتفع کند.

معاون آموزش استثنایی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: با فعال شدن انجمن حمایت از دانش‌آموزان استثنایی، بستر مناسبی برای معرفی مسائل و مشکلات و رویکرد آموزشی مدارس استثنایی و جلب حمایت‌های مردمی در این مدارس فراهم شده است.

رستم اکبری‌زاده با بیان این‌که بیشترین تعداد دانش‌آموزان استثنایی در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند، گفت: در استان فارس 149 مدرسه دولتی و 10 مرکز غیر دولتی وظیفه آموزش و خدمات رسانی به  12 هزار دانش آموزان استثنایی را عهده‌دار است.

وی با بیان این‌که نزدیک به 5 هزار دانش‌آموز استثنایی در مدارس خاص تحصیل می‌کنند، گفت: حدود 2 هزار و 700 دانش‌آموز استثنایی که به لحاظ جسمی و هوشی توان تحصیل در مدارس عادی را دارند، به شکل تلفیقی در کنار دیگر دانش‌آموزان به تحصیل مشغول هستند و در کنار آن خدمات تحصیلی و توانبخشی معلمین رابط را دریافت می‌کنند.

اکبری‌زاده خاطرنشان کرد: نزدیک به 4300 دانش آموز استثنایی مشکلات یادگیری دارند و خدمات آموزشی را به شکل سالانه از طریق مراکز خاص دریافت می‌کنند.

انتهای پیام
  • چهارشنبه/ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 95111309277
  • خبرنگار :