کم فروشی خبازی‌ها در مازندران پیگیری می‌شود

رئیس اتحادیه خبازان فریدونکنار گفت: کم فروشی خبازی ها در مازندران پیگیری می شود.

شعبان حسین‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه در شهرستان فریدونکنار ۸۶ واحد خبازی در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از نانوائی‌ها دوگانه‌سوز شدند و این دوگانه‌سوزی نانوایی‌ها با نفت سفید انجام می‌شود.

وی افزود: در برخی موارد با گاز کپسولی شهری، این نانوائی‌ها به آسانی در حال فعالیت هستند، تلاش فراوانی انجام شد تا آرد با کیفیت مناسب در اختیار نانوائی‌ها قرار داده شود.

رئیس اتحادیه خبازان فریدونکنار، افزود: خرید آرد به صورت دولتی است و آردهایی با 10 درصد رطوبت برگشت داده می‌شود.

نماینده اصناف فریدونکنار در اتاق اصناف مازندران با بیان اینکه 86 نانوایی در شهرستان فریدونکنار فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: حدود ۳۴ نانوایی در روستاها و ۵۰ نانوایی در شهر فعال هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فریدونکنار نخستین شهرستانی است که‌ در آن آموزش خبازان به مرحله اجرا درآمد، گفت: در این زمینه جلسات مختلفی برای آموزش برگزار شد و مشکل خاصی وجود ندارد.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه نانوایی ها باید نسبت به آردهایی که‌ دولت تحویل خبازان می‌دهد تمکین کنند، افزود: هر ماه جلسه کارگروه تشکیل  و مشکلات مربوط به این بخش بررسی می‌شود.

نماینده اصناف فریدونکنار در اتاق اصناف مازندران با بیان اینکه بازرسی از مراکز خبازی ماهانه و یا هر ۱۵ روز انجام می‌شود، گفت: واحدهایی که‌ کم‌فروشی کنند و یا بهداشت را رعایت نکنند شبکه بهداشت وارد عمل شده و در کمیسیون مورد بررسی و برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: نمایندگان اصناف مازندران که در حال حاضر هفت نفر از آنها در حال فعالیت هستند با برگزاری جلسات به بررسی مشکلات اصناف غرب و شرق استان در کل کشور می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه در بحران برف امسال هیچ مشکلی در پخت و توزیع نان نداشتیم، تصریح کرد: به تمامی نانوائی‌های شهرستان فریدونکنار که دوگانه‌سوز بودند نفت سفید داده شد و حتی نان نیز به برخی از شهرستان‌ها مانند تنکابن ارسال می‌کردیم.
انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 95111006895
  • خبرنگار :

برچسب‌ها