سید احسن علوی در گفتوگو با ایسنا، گفت: براساس اعلام مسئولان یک موتورسیکلت غیراستاندارد در حد پنج خودرو هوا را آلوده میکند اما به نظر نمیرسد پولی کردن ورود موتورسیکلت به محدوده طرح ترافیک تاثیری در کاهش آلودگی هوا داشته باشد. تکیه بر این شیوهها حتی اثر معکوس خواهد داشت و موجب آلودگی بیشتر هوای شهر میشود.
نماینده مردم سنندج در مجلس با بیان اینکه «ترافیک به سلامت شهروندان، اقتصاد کشور و امنیت روانی آسیب میزند» خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در همکاری با دولت باید با شیوههای کارآمدتری نظیر از رده خارج کردن خودروها و موتورسیکلتهای فرسوده و پیشبینی تسهیلات مناسب برای جایگزینی خودروها و موتورسیلکتهای سبز، ترافیک و آلودگی شهر تهران را حل کند. هزینه این کار هر قدر هم بالا باشد باید انجام شود، جان انسانها ارزش بیشتری دارد و باید حتما انجام شود. حل معضل ترافیک و آلودگی هوای تهران از طریق پولی کردن ورود موتورسیکلت به محدوده طرح ترافیک امکانپذیر نیست.
وی با طرح این ابهام که شورای شهر با فروش طرح ترافیک موتورسیکلت درصدد افزایش درآمد مدیریت شهر تهران است یا کاهش آلودگی هوا، پرسید: فروش طرح ترافیک موتورسیکلت به بهانه کاهش آلودگی هوای تهران مصداق این ضربالمثل است که «میخوان ابروشُ درست کنند، چشمشُ هم کور میکنند». طراحان شورای شهری با خود چه فکری کردهاند که میخواهند بابت تردد موتورسیکلتها در منطقه مرکزی شهر از راکبان عوارض دریافت کنند؟ اصلا با این عوارض چه کاری میخواهند انجام دهند؟ آیا از اینکه این طرح نتیجه عکس ندهد، مطمئن هستند؟
انتهای پیام