استاندار ریف دمشق اعلام کرد؛

بحران آب در دمشق طی روزهای آتی حل می‌شود

استاندار ریف دمشق اعلام کرد که مهندسان و تعمیرکاران وارد منطقه "عین الفیجه" در وادی بردی شده‌اند و تدابیر لازم برای آبرسانی به دمشق در سریع‌ترین زمان ممکن اتخاذ خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، علاء ابراهیم، استاندار ریف دمشق در سخنانی گفت: بعد از حدود یک ماه مشکلات ناشی از قطع آب، مهندسان و تعمیرکاران وارد تأسیسات آبی منطقه عین الفیجه در وادی بردی شدند تا آسیب‌های وارده به لوله‌های انتقال و پمپاژ آب را تعمیر کنند. به زودی آب با فشار بیشتری به دمشق خواهد رسید. ما برای اصلاح و تعمیر تا سه روز آینده شبانه‌روز تلاش خواهیم کرد.

وی از توافق برای حل و فصل اوضاع در عین‌الفیجه خبر داد و گفت: محتوای این راه حل مشابه محتوای آشتی‌های قبلی است که در دیگر مناطق ریف دمشق مثل "الهامه، المعضمیه، التل" و دیگر مناطق صورت گرفت.

استاندار ریف دمشق گفت: براساس این توافق، افراد مسلح در عین الفیجه می‌توانند خود را تسلیم و سلاحشان را تحویل دهند. افراد مسلحی هم که با حل و فصل اوضاعشان مخالفت کنند از طریق ادلب به خارج از سوریه منتقل خواهند شد. تماس‌هایی با افراد مسلح در آن مناطق صورت گرفته است.

ابراهیم روز چهارشنبه نیز از چنین توافقی خبر داده بود اما مخالفان آن را تکذیب کردند.

منابع تأمین آب دمشق در منطقه وادی بردی قرار دارد و از زمان حمله جبهه النصره و دیگر گروه‌های مسلح به این منابع، آب پایتخت قطع شده است. درگیری‌ها میان ارتش سوریه و شورشیان در این منطقه همچنان ادامه دارد.

ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در این منطقه توانست کنترل روستاهای "بسیمه" و "عین الفیجه" در وادی بردی را در دست بگیرد.

برخی منابع می‌گویند ارتش سوریه کنترل "عین الخضره" در وادی بردی را در دست گرفته اما برخی منابع نیز می‌گویند درگیری میان ارتش سوریه و شورشیان برای کنترل بر این شهرک همچنان ادامه دارد.

منابع مخالف سوری نیز اعلام کردند که مقدمات برای ورود تعمیرکاران به وادی بردی در سایه آرامش و توقف بمباران از ساعت ۱۱ صبح روز جمعه فراهم شده است.

به گفته این منابع هیچ گونه نیروی نظامی همراه با این کارشناسان و تعمیرکاران نیست.

این منابع تأکید کردند: بمباران روستاهای وادی بردی در میان تلاش طرف‌های محلی برای اجرای طرحی که مورد قبول دو طرف باشد، متوقف شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۵ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95102515432
  • خبرنگار : 71516