نماینده ولی فقیه و استاندار اردبیل ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند

آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و مجید خدابخش استاندار اردبیل در پیام مشترکی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، در این پیام آمده است : با حسرت و اندوه فراوان رکن رکین و استوانه متین نهضت امام خمینی ، ره آشنای حبس وتبعید، خطیب ارزنده و مفسر گرانقدر، استوره شکیبایی وتندیس درایت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از عمری سراسر مبارزه و مشحون از جهاد و نستوهی و مدیریت در روزگاران سخت و برهه‌هایی حساس با قامتی ایستاده و نامی جاودانه بر تارک تاریخ ایران اسلامی در جوار رحمت واسعه حضرت حق جل و اعلی آرام گرفت.

این پیام افزوده است: اینجانبان ارتحال این شخصیت بی‌بدیل عرصه سیاست را محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، امت قدرشناس و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده حشر آن مرحوم را با اولیا وصالحان مسلت داریم.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی به دلیل عارضه قلبی یکشنبه شب در بیمارستان شهدای تجریش تهران دار فانی را وداع گفت.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری در سوم شهریور سال 1313 در رفسنجان چشم به جهان گشود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی دهها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین کننده در دوران انقلاب اسلامی ، عضویت در شورای انقلاب ، فرماندهی کل قوا در دفاع مقدس با حکم امام ، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رییس جمهور اسلامی ایران در دور دوره پیاپی بین سال‌های 1368 تا 1376 را در کارنامه خود داشته و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته شده است.

انتهای پیام
  • دوشنبه/ ۲۰ دی ۱۳۹۵ / ۰۱:۴۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 95102012382
  • خبرنگار :