کنگره شهدای اطلاعات سه استان برگزار می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: در روزهای آینده دو کنگره برای شهدای روحانی و اطلاعات این استان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا رستگار در نشست خبری برگزاری کنگره شهدای روحانی در هرمزگان و سرداران و ۲۷۱ شهید اطلاعات استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان بیان کرد: نخستین کنگره سرداران و ۲۷۱ شهید اطلاعات استان‌های هرمزگان، فارس و بوشهر روز ۱۶ دی ماه در استان فارس برگزار خواهد شد. استان هرمزگان ۱۴، فارس ۲۳۷ و بوشهر ۲۰ شهید اطلاعات در هشت سال دفاع مقدس تقدیم کرده است.

وی ادامه داد: کنگره سرداران و ۲۷۱ شهید اطلاعات از استان‌های هرمزگان، بوشهر و فارس در حسینیه عاشقان ثارالله شیراز برگزار و در حاشیه این کنگره از هشت عنوان کتاب که یکی از این کتاب‌ها در مورد شهید حسن ذاکری از شهدای هرمزگان است رونمایی مخواهد شد.

«رستگار» در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آمار شهدای روحانی استان هرمزگان گفت: ۷۸ طلبه از حوزه علمیه بندرعباس در قالب یک گروهان در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کردند که از این تعداد ۳۱ روحانی شهید و ۱۰ نفر جانباز شدند. تعداد شهدای روحانی در استان هرمزگان، ۱۱ نفر بیشتر از سایر صنوف در استان است و باید اعتراف کنیم نتوانستیم در معرفی شهدای روحانی به خوبی عمل کنیم.

دبیر کنگره شهدای روحانی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در زمان جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس بیش از ۸۷ روحانی داشته است که از این تعداد، ۳۲ روحانی شهید و قریب به ۱۰ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حجت‌الاسلام رستگار در پایان تأکید کرد: جامعه روحانیت هرمزگان بیش از ۴۵ درصد جمعیت خود شهید و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده که هیچ اقشاری از جامعه به این تعداد شهید تقدیم انقلاب نکرده است. از همین رو قرار است روز هشتم دی ماه کنگره شهدای روحانی استان هرمزگان برگزار شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۵ دی ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95100502617
  • خبرنگار : 71451