هوای تبریز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

چتر آلودگی بر سر تبریز!

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که هوای تبریز با پدیده‌ وارونگی دما (اینورژن) مواجه شده است، گفت: هوای تبریز با شاخص آلودگی 127 در وضعیتی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

داود قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد:  پدیده‌ وارونگی دما یا همان اینورژن، وضعیتی ناسالم برای گروه‌های حساس است، از این رو لازم است بیماران کلیوی، بیماران قلبی، زنان باردار و برخی کودکان حساس از تردد در هوای آزاد خودداری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که پدیده‌ی وارونگی دما، پدیده‌ی غالب روزهای سرد است، از این رو در فصل سرد همواره با این پدیده مواجه خواهیم بود.

وی در توصیه‌ای اظهار کرد: مردم سعی کنند که از خودروهای شخص کم‌تر استفاده کرده و برای کم‌کردن آلودگی هوا از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند و هم‌چنین خودروی خود را معاینه فنی نمایند.

قاسم‌زاده در تشریح وضعیت‌های مختلف هوا، خاطرنشان کرد: شاخص آلودگی از 0 تا 50 هوای پاک را نشان داده و از 50 تا 100 نیز هوای سالم و هم‌چنین از 100 الی 150 نیز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

وی در این خصوص اضافه کرد: شاخص آلودگی 150 الی 200 نیز مختص هوای ناسالم بوده و شاخص آلودگی بیش از 200 نیز وضعیت بحرانی آلودگی را نشان می‌دهد.

گفتنی است؛ در پدیده‌ی وارونگی دما، هوای گرم به سمت بالا و هوای سرد به دلیل سنگینی به سمت پایین حرکت می‌کند و در نتیجه این عامل مانع از جابه‌جایی هوا می‌شود.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲ دی ۱۳۹۵ / ۱۸:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 95100201061
  • خبرنگار :