گرفتن تست اعتیاد از دانشجویان جدیدالورود در فیلیپین

کمیسیون آموزش عالی فیلیپین در یک طرح پیشنهادی خواستار نمونه‌گیری از دانشجویان جدیدالورود برای تست اعتیاد شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه هرالد فیلیپین، گزارشها حاکی از آن است که این طرح بخشی از برنامه‌های رودریگو دوترته رییس‌جمهور جنجالی فیلیپین برای مبارزه با مواد مخدر در این کشور است و مسئولان کمیسیون آموزش نیز کم و بیش بر این موضوع صحه گذاشته‌اند.

خولیتو ویتریولو قائم ‌مقام کمیسیون آموزش عالی فیلیپین گفت: دانشجویان باید بدانند که مصرف مواد مخدر بزرگترین مانع در راه آموزش و رشد علمی است و ما با این موضوع به شدت مبارزه خواهیم کرد.

وی افزود: دانشجویانی که تست اعتیادشان مثبت باشد می‌بایست قبل از آغاز تحصیلات دانشگاهی یک دوره بازپروری و ترک مواد مخدر را بگذرانند و بعد از ترک کامل، تحصیلات خود را آغاز کنند.

در حال حاضر انجام تست اعتیاد در برخی دانشگاه‌های فیلیپین به صورت اختیاری انجام می‌شود و مقامات در این طرح در نظر دارند این تست‌ها به صورت سراسری و اجباری انجام شود.

روسای دانشگاه‌های فیلیپین ضمن حمایت از این طرح اعلام کرده‌اند که نوک پیکان مبارزه دولت باید به سمت توزیع‌کنندگان و سوداگران مواد مخدر باشد و قربانیان آنها مورد حمایت دولت قرار بگیرند.

در حال حاضر این طرح به تصویب نرسیده و مقامات فیلیپینی اعلام کرده‌اند نظر وزارت دادگستری  این کشور را در رابطه با مسائل قانونی طرح جویا خواهند شد و در اسرع وقت آن را به تصویب خواهند رساند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۹ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 95092917852
  • خبرنگار : 71578