تاثیری که شهدای اطلاعات بر جامعه گذاشته‌اند

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهدای اطلاعات یکی از شجاع‌ترین، پیچیده‌ترین و معنوی‌ترین جوانان کشور ما هستند که در عرصه اطلاعات زحمت می‌کشند.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر پورجمشیدیان در رابطه با ضرورت برگزاری یادواره برای شهدای اطلاعات  بیان کرد: در جمع شهدا، شهدای اطلاعات ویژگی خاصی دارند. بیشتر این شهدا گمنام هستند چراکه مأموریت‌شان بسیار حساس بوده است. از جهت دیگر به دلیل حساسیت‌ها و توانمندی‌هایی که شهدای اطلاعات داشتند، به عنوان یک الگو می‌توانیم آن‌ها را در جامعه مطرح کنیم، خصوصاً نسل جوان با شناخت شهدای اطلاعات و ویژگی آن‌ها می‌توانند ویژگی این شهدا را به عنوان یک الگو مورد استفاده قرار داده، ارتباط برقرار کنند و از این ارتباط بهره معنوی ببرند.

وی افزود: به دلیل این مظلومیتی که شهدای اطلاعات دارند لازم است، یادواره‌هایی برای این شهدا برگزار شود و مردم از ویژگی‌ها و زندگی آن‌ها باخبر شوند. در اصول نظامی اطلاعات یک اصل غیرقابل انکار است و هیچ فرمانده نظامی بدون داشتن اطلاعات به خودش اجازه نمی‌دهد که عملیات نظامی را طراحی کند، این موضع در سایر بخش‌های دیگر مانند فرهنگی، اقتصادی و غیره صدق می‌کند.

پورجمشیدیان یادآور شد: اگر بدون اطلاعات عمل کنیم، در هیچ موقعیتی نتیجه نمی‌گیریم، فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس تا زمانی که از یک کار عملیاتی اطمینان حاصل نمی‌کردند، عملیات را قبول نمی‌کردند و حتی فرماندهان بزرگ ما بعضاً خودشان به جمع‌آوری اطلاعات می‌رفتند. در طول تاریخ، نظامی‌گری یک اصل به شمار می‌رفته و تا امروز که ما به دستگاه‌های مختلف و پیچیده دسترسی پیدا کرده‌ایم، مجدداً اطلاعات نقش کم‌رنگ‌تری نگرفته، بلکه این موضوع پررنگ‌تر هم شده است.

وی با بیان این که امروز نقش برادران اطلاعاتی ما در دفاع از حرم اهل‌بیت و دفاع از مقاومت اسلامی در سوریه و عراق واقعاً یک نقش بی‌بدیل است، خاطرنشان کرد: شهدای اطلاعات یکی از شجاع‌ترین، پیچیده‌ترین و معنوی‌ترین جوانان کشور ما هستند که در عرصه اطلاعات زحمت می‌کشند. تا به حال چندین یادواره در منطقه مختلف کشور برای شهدای اطلاعات برگزار شده که سال آینده این یادواره در قالب یک کنگره ملی در پایتخت نیز برگزار خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری یکی از مناطقی است که بیشترین شهدای اطلاعات را داریم، بیش از 450 شهید ملی و شاخص در این سه استان وجود دارند و استان اصفهان نیز بیش از 300 شهید اطلاعات را به انقلاب تقدیم کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان گفت: یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه سیدالشهدا(ع) دوم دی‌ماه سال جاری در فضای کاملاً فرهنگی در شهری که مهد فرهنگ و باورهای دینی است یعنی اصفهان برگزار شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95092314644
  • خبرنگار : 71451