استاندار قزوین:

منتظر سوت اولین قطار «چـین -قزوین -اروپا» هستیم‌ ‌

‌استاندار قزوین در نشست با هیئت اقتصادی چینی گفت: آمادگی‌های کامل درزمینهٔ سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد و منتظر شنیدن سوت اولین قطار از چین به مقصد قزوین و پس‌ازآن به اروپا هستیم.

‌به گزارش ایسنا‌، فریدون همتی استاندار قزوین در دیدار با یک هیئت چینی متشکل از هفت نفر از سرمایه‌گذاران و مدیران اتحادیه حمل‌ونقل و ارتباطات کشور چین و مدیر مرکز هماهنگی شعبه پل زمینی ارتباطی اتحادیه حمل‌ونقل و ارتباطات کشور چین، معاون دبیرکل لجستیک پل زمینی و ارتباطی آسیا و اروپا، معاون مدیرکل شرکت خدمات ریلی بین‌المللی با مسئولیت محدود، معاون مدیر اتحادیه شهرهای جاده ابریشم که برای بررسی اجرای پروژه‌های راه‌سازی و شبکه ریلی قزوین وارد قزوین شده‌اند، اظهار کرد: کار با شرقی‌ها و به‌ویژه چینی‌ها با تعصب خاصی دنبال می‌شود و موفقیت کشور چین موفقیت جمهوری اسلامی خواهد بود.


وی ادامه داد: کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین درگذشته در مسیر راه ابریشم به‌عنوان بندر خشک محسوب می‌شده و این پروژه هم در مسیر احیای جاده مسیر ابریشم تلقی می‌شود که کشور چین یکی از محورهای اصلی این راه به شمار می‌رود.

همتی در ادامه به اهمیت احیای جاده ابریشم اشاره کرد و افزود: یکی از انگیزه‌های جدی‌مان احیای مسیر راه ابریشم است که این طرح در راستای آن است.

وی تصریح کرد: امنیت و علاقه قزوین درزمینهٔ مشارکت با چینی‌ها خودش یک زیرساخت اساسی به شمار می‌رود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: آمادگی کامل داریم تا از ورود به کشور ایران در کنار سرمایه‌گذاران باشیم و تمام مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری را در سطح کشور پیگیری و دنبال کنیم.

در ادامه «یو جینگ یو» مدیر مرکز هماهنگی شعبه پل زمینی ارتباطی اتحادیه حمل‌ونقل و ارتباطات کشور چین گفت: مهم‌ترین هدف از سفر این هیئت تجاری و بازرگانی توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری است که امیدواریم به نتایج خوبی دست‌یابیم.

وی افزود: برای ادامه مسیر ریلی جاده ابریشم که می‌تواند در کاهش هزینه‌های ترانزیت کالا در این مسیر مؤثر باشد مصمم هستیم و امیدواریم طرح‌های مهمی را عملیاتی کنیم.

یو جینگ یو خاطرنشان کرد: بخشی از محموله‌هایی که از شهر «ای ایوو» چین به مقصد ایران با کشتی بارگیری می‌شود حدود ۴۰ روز درراه است که با اجرای شبکه ریلی می‌توان این مدت را به ۲۰ روز کاهش داد.

وی تصریح کرد: حجم ۴۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین ایجاب می‌کند تا با توسعه شبکه ترانزیت کالا و شبکه ریلی برای کاهش هزینه و زمان جابجایی اقدام شود که با استفاده از ظرفیت‌های موجود و همکاری مشترک می‌توانیم به طرح‌های خوبی برسیم.

یو جینگ یو تصریح کرد: بیشتر محموله‌ها از طریق دریا به بندرعباس می‌رسد و ما تمایل داریم با توسعه مسیرهای ریلی برای توسعه روابط تجاری و بازرگانی و کاهش هزینه‌ها اقدام کنیم.


انتهاي پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۷ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 95091710030
  • خبرنگار :