کنگره شهدای دانشجوی استان گلستان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به واقعه شکل گیری روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان ما در سال ۳۲ برای نشان دادن اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به شهادت رسیدند و همه دانشجویان باید ایثارگری‌های آن روز دانشگاه تهران و راه شهدا را ادامه دهند.

به گزارش ایسنا،آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی که در کنگره شهدای دانشجوی استان گلستان سخن می‌گفت، از دانشجویان درخواست کرد نگذارند اتفاقات مربوط به جریان مشروطیت و نهضت نفت در کشور تکرار شود.


وی افزود: اختلاف بین قدرتمندان و مستضعفان و جنگ همواره در زندگی بشر وجود داشته و دارد مگر آنکه زندگی همه مردم الهی باشد و شاید با ظهور حصرت ولی عصر (عج) به پایان برسد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه مبانی جنگ‌ها متفاوت هستند، اظهار کرد: مرگ‌هایی که براثر قدرت‌طلبی و کشورگشایی رخ می‌دهد ارزشمند نیست و در مقابل برخی جان خود را برای رهایی و آزادی ملت و در راه دفاع از نفوذ استعمارگر از دست می‌دهند که جایگاه والایی دارد اما قداست الهی ندارد. شهدای ما در دفاع مقدس کسانی بودند که علاوه بر تلاش برای آزادی ملت و دفاع از آرمان های بشری، رضای خدا را هم درنظر داشتند و در این راه کشته شدند که به تعبیر قرآن زنده هستند.

نماینده ولی فقیه در گلستان خطاب به دانشجویان گفت: امروز شرایط اصلی کشور را در نظر داشته باشید و نباید بگذارید آنچه در جریان نهضت نفت و مشروطه پیش آمد بار دیگر در کشور تکرار شود و با چنگ و دندان از کشور دفاع کنید.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۶ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95091609587
  • خبرنگار :