در جریان بررسی طرح شفافیت دریافتی مدیران؛

تعدادی از نمایندگان به لاریجانی تذکر دادند

در جریان بررسی طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد، تعدادی از نمایندگان درباره عدم صلاحیت کمیسیون اصل 90 به رئیس مجلس تذکراتی دادند که لاریجانی این تذکرات را وارد ندانست.

به گزارش ایسنا، ولی داداشی یکی از نمایندگانی بود که بر عدم صلاحیت کمیسیون اصل 90 تأکید کرد و خطاب به لاریجانی، گفت: این کار با دستور شما صورت گرفته اما رئیس مجلس نمی‌تواند خارج از آیین‌نامه دستور دهد.

او ادامه داد: علاوه بر این کمیسیون‌های تخصصی هنوز نظر نداده‌اند. اگر می‌خواهیم تصمیمی بگیریم نباید احساسی باشد بلکه باید درست باشد و بتوانیم جوابگوی افکار عمومی باشیم.

لاریجانی در پاسخ به این نماینده، گفت: برخی کمیسیون‌های تخصصی در این زمینه اظهار نظر کرده و برخی دیگر اظهار نظر نکرده‌اند که این روند مثل بقیه طرح‌ها بوده است. بعلاوه بررسی این طرح در کمیسیون اصل 90 خلاف آیین‌نامه نیست، خلاف وقتی است که با صراحت اعلام شده باشد که این اتفاق نیفتاده است.

علی ادیانی نیز همین تذکر را به دهقانی داد و گفت: از منظر حقوقی ارجاع این طرح به اصل 90 برای تفسیر شازی است که دارد در این مجلس پایه‌گذاری می‌شود.

عباسعلی پوربافرانی نیز درخواست بررسی این طرح در کمیسیون‌های اجتماعی و برنامه و بودجه را مطرح کرد که لاریجانی نیز به او پاسخ داد: این طرح به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع شده و برخی هم در این مورد نظر داده‌اند و این‌طور نیست که ما آن را به یک کمیسیون خاص داده باشیم. کمیسیون‌های تخصصی باید نظر بدهند اما این‌که نظر نداده‌اند دلیل نمی‌شود که ما معطل شویم.

به گزارش ایسنا، جواد ابطحی نیز با استناد به ماده پنج آیین‌نامه داخلی مجلس خطاب به لاریجانی، گفت: اینکه شما به این کار ورود پیدا کرده‌اید خلاف نظر قانون اساسی است.

لاریجانی به این نماینده مجلس نیز پاسخ داد: ماده پنج صرفاً در مورد شکایات است و مانعی نیست که طرحی در کمیسیون اصل 90 بررسی شود. این مسأله خلاف آیین‌نامه نیست.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۳ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95082315781
  • خبرنگار :

برچسب‌ها