• سه‌شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91030201052
  • خبرنگار : 71132

مخالفت مجلس با مسكوت ماندن طرح دائمي شدن قانون سازمان بازرسي

مخالفت مجلس با مسكوت ماندن طرح دائمي شدن قانون سازمان بازرسي

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح امروز (سه‌شنبه) با مسكوت ماندن طرح دائمي شدن قانون سازمان بازرسي كل كشور مخالفت كردند.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح امروز (سه‌شنبه) با مسكوت ماندن طرح دائمي شدن قانون سازمان بازرسي كل كشور مخالفت كردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پيشنهاد مسكوت ماندن اين طرح از سوي 25 نفر از نمايندگان مطرح شده بود كه مجلس با 83 راي موافق، 73 راي مخالف و 20 راي ممتنع از مجموع 221 نماينده با آن مخالفت كرد.

موسي‌الرضا ثروتي در توضيح پيشنهاد 25 نماينده اظهار داشت: قانون سازمان بازرسي در سال 60 تصويب شده و تاكنون سه بار مورد اصلاح قرار گرفته است. اكنون هم امكان اخذ پيشنهادات از تمام نمايندگان گرفته شده و اين خلاف قانون‌نويسي است.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: طبق ماده 141 آيين‌نامه داخلي مجلس، نمايندگان نمي‌توانند طرحي با چندين موضوع را ذيل يك ماده واحده بياورند و اين طرح هم از ابتداي بررسي با ايرادات اساسي مواجه بوده كه به نظر مي‌رسد بايد به كميسيون برگردد.

ثروتي اضافه كرد: ما قانون به اين مهمي كه كل نظام از آن متاثر مي‌شود را با عجله مي‌نويسيم و اين به صلاح نيست،‌ لذا پيشنهاد ما اين است كه اين قانون را به مدت سه ماه مسكوت بگذاريد تا در مجلس نهم با پيشنهادات نمايندگان و بحث‌‌هاي كارشناسي به آن پرداخته شود و قانوني پخته، جامع و كامل مصوب شود كه نيازي به اصلاح نداشته باشد.

وي با اشاره به مدت پنج ساله اجراي آزمايشي قانون سازمان بازرسي كل كشور، گفت: هنوز يك سال از دوره آزمايشي اين قانون نيز باقي مانده است.

موسي قرباني نماينده قائنات در مخالفت با اين پيشنهاد اظهار داشت: اينطور نيست كه مجلس با عجله اين طرح را بررسي كند بلكه كميسيون به صورت مفصل اين طرح را مورد رسيدگي قرار داده و مجلس هم آن را با حوصله مورد بررسي قرار مي‌دهد. به نظر مي‌رسد كسي عجله مي‌كند كه مي‌خواهد دستور بعدي در مجلس مطرح شود.

اين عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: چه امري مهمتر از بازرسي مي‌تواند در دستور قرار گيرد. همه شما نمايندگان از فساد در ادارات مي‌ناليد و مي‌دانيد اگر بازرسي قوي باشد جلوي بسياري از تخلفات گرفته مي‌شود.

وي با بيان اينكه كيمسيون قضايي 9 ماه پيش گزارش خود را درباره اين طرح به مجلس داده، گفت: اين طرح پس از 9 ماه اكنون در دستور كار قرار گرفته و اگر مجلس آن را مهم نمي‌دانست اصلا به فوريتش راي نمي‌داد.

به گزارش ايسنا، پس از سخنان ثروتي و اعلام مخالفت قرباني، نمايندگان با پيشنهاد مسكوت مانده سه ماهه طرح "دائمي شدن قانون اصلاح موادي از قانون تشكيل سازمان بازرسي كل كشور" مخالفت كردند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha