شورای امنیت سازمان ملل درباره حلب دچار اختلاف نظر است

سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: با وجود اختلاف نظر اعضای شورای امنیت در رابطه با وضعیت حلب و رسیدگی به وضعیت انسانی آن اما همه می‌خواهند حساب تروریست‌ها را از سایر گروه‌های مخالف سوری جدا کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با مساله حلب اختلاف نظر وجود دارد اما اعضا به دنبال جدا کردن تروریست‌های فعال در سوریه به ویژه در حلب از سایر گروه‌های اپوزیسیون هستند و آن را یک اهمیت می‌دانند.

شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته نشستی را درباه سوریه و وضعیت حلب برگزار کرد.

این دیپلمات همچنین بر ضرورت جدا کردن حساب اپوزیسیون میانه‌روی سوری از نیروهای جبهه النصره در حلب تاکید کرده و از اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواست درباره این مساله به گفت‌وگو بپردازند.

چورکین با اشاره به وضعیت بد کمک رسانی به غیرنظامیان در حلب و اینکه این اقدامات برخلاف نظر روسیه است گفت: چالش‌های موجود در حلب هم برخلاف اقدامات روسیه و هم تلاش‌های دولت دمشق برای پایان دادن به درگیری‌ها در این شهر تصرف شده است. اهداف مشترک قربانی اختلاف نظرها و اهداف پوچ شده است.

سفیر روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: ما به دنبال شرایط مناسب هستیم. زمانی که استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه اعلام کند مذاکرات ژنو در چارچوب قطعنامه 2254 از سر گرفته خواهد شد. بدون حذف منابع کمک کننده خارجی تروریست‌ها، نمی‌توانیم به صلح پایدار در سوریه دست پیدا کنیم.

وی همچنین گفت: با وجود ضربات شدید به تروریست‌ها در سوریه و عراق آنها همچنان قادر هستند تا به تاثیرگذاری و فعالیت‌های تروریستی خود در مناطق مختلف جهان ادامه دهند بنابراین من مطمئنم که شورای امنیت سازمان ملل باید گام‌های محکم‌تری را برای مقابله با تبلیغات تروریستی که در سطح جهان گسترش یافته است، انجام دهد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95081107403
  • خبرنگار : 71129