زندانی سابق گوآنتانامو به اعتصاب غذای خود پایان داد

زندانی سابق گوآنتانامو که در اروگوئه به سر می‌برد و برای دیدار با خانواده‌اش دست به اعتصاب غذا زده بود به اعتصاب خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جهاد دیاب، زندانی سوری سابق گوآنتانامو که بیش از دو ماه دست به  اعتصاب زده بود به اعتراض خود پایان داد و قرار است به یک کشور جدید برود.

گروه فعالان حامی دیاب در بیانیه‌ای بدون اشاره به اینکه این زندانی سابق گوآنتانامو قرار است به کدام کشور برود اعلام کردند پس از ۶۸ روز اعتصاب غذا درخواست این شهروند سوری برای حق دیدار با خانواده‌اش به سرانجام رسید و دولت اروگوئه با درخواست وی موافقت کرده است و به او پیشنهاد داده تا به یک کشوری برود.

این گروه ادامه داد: دیاب ۴۵ ساله می‌تواند برای دیدار با خانواده‌اش از اروگوئه خارج شود. البته این مساله و پیشنهاد دولت برای سفر دیاب مشکل وضعیت خانواده او را حل و فصل نمی‌کند اما این یک گام بزرگ محسوب می‌شود.

دیاب یکی از شش زندانی سابق گوآنتانامو محسوب می‌شود که به عنوان پناهنده در سال ۲۰۱۴ وارد اروگوئه شد و این نقل و انتقال بخشی از توافق آمریکا برای بستن زندان مناقشه آمیز گوآنتانامو محسوب می‌شود. این افراد مکررا با دولت اروگوئه به خاطر وضعیت و شرایط اسکانشان در این کشور درگیر شده و دست به اعتراض زدند و همواره از این مساله شکایت می‌کنند که در این کشور اسپانیایی زبان، تنها و منزوی شده اند در حالی که اروگوئه جمعیت مسلمانی ندارد.

دیاب در اوت سال جاری میلادی در زندانی در ونزوئلا دست به اعتصاب غذا زد؛ زمانی که اروگوئه را ترک کرده و قصد داشت تا از طریق ونزوئلا به دیدار با خانواده‌اش نائل شود و در کنسولگری اروگوئه در کاراکاس خواسته بود تا به ترکیه برود چرا که خانواده‌اش به عنوان آوارگان جنگی در این کشور هستند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲ آبان ۱۳۹۵ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95080200845
  • خبرنگار : 71129