مشارکت 39 درصدی اصفهانی‌ها در سرشماری اینترنتی

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان گفت: نرخ مشارکت اصفهانی‌ها در اولین سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن کشور حدود 39.5 درصد است و از هدف 35 درصدی مرکز آمار ایران عبور کرد.

محمدرضا لعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: فرصت ثبت نام سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 1395 ساعت 24 شب گذشته – 30 مهرماه- تمام شد و تا پایان این زمان 683 هزار خانوار اصفهانی ثبت نام اینترنتی کردند که جمعیت این خانوارها حدود دو میلیون و 230 هزار نفر است .

وی با بیان اینکه رقم مشارکت اصفهانی‌ها در سرشماری اینترنتی بسیار خوب بود، افزود: نرخ مشارکت اصفهانی‌ها در اولین سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن کشور حدود 39.5 درصد است و از هدف 35 درصدی مرکز آمار ایران عبور کرد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان با اشاره به نرخ مشارکت بالای خانوارهای شهرستان‌های استان، تصریح کرد: نرخ مشارکت تمام شهرستان‌های استان اصفهان بیش از 35 درصد است، و تنها نرخ مشارکت شهرستان نجف آباد و خمینی شهر حدود 32 درصد است و با این مشارکت به تمام اهداف سرشماری اینترنتی رسیدیم.

لعلی با بیان اینکه سرشماری حضوری از چهارشنبه 28 مهر ماه آغاز شد، ادامه داد: در حال حاضر ماموران آمارگیر به صورت حضوری به درب منازل مراجعه و اطلاعات خانوارها را دریافت می‌کنند و در صورت ثبت نام اینترنتی خانوارها تا پیش از مراجعه مامور آمارگیر فقط کد ثبت از آنها دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه معیار مرکز آمار برای ساکن بودن، اقامت فرد به مدت شش ماه در یک محل است، اضافه کرد: ممکن است خانواری در شهرستان دیگری به جز محل زندگی خود ثبت نام و کد آماری دریافت کرده باشد، اما در حال حاضر در محل اقامت اصلی خود ساکن باشد و در این زمان مامور آمارگیر به در منزل آنها مراجعه کند به همین دلیل کد آماری آنها نامعتبر می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان اضافه کرد: بر اساس سیستم برنامه ریزی شده برای سرشماری اینترنتی، فقط باید کد محل اقامت خانوار درج شود و کد مکان دیگری را نمی‌توان ثبت کرد به همین دلیل کد آماری قبلی باطل می ‌شود، مگر اینکه مامور آمارگیر زمانی که به در منزل خانوار می‌رسد مشخص شود این مکان فعلی محل اقامت افراد نباشد و کد آماری در محل قبلی پذیرفته می‌شود. هم‌چنین اگر خانواری دارای کد نامعتبر باشد با آنها مصاحبه و اطلاعات خانوار دریافت می‌شود .

لعلی خاطر نشان کرد: تعدادی از خانوارها در زمان حضور مامور آمارگیر در منزل حضور ندارند، به همین دلیل برگه خانوار غایب که دارای کد مشخص است داخل خانه‌ قرار داده می‌شود. اگر خانوار قبلا به صورت اینترنتی ثبت نام کرده باشد از طریق کد درج شده روی برگه می‌تواند وارد سایت شده و کد ثبت نامی خود را وارد و از حالت غایب خارج ‌شود.

وی افزود: اگر خانوار قبلا ثبت نام اینترنتی نکرده باشد باید از طریق کد ارایه شده ثبت نام الکتریکی انجام دهد و یا به شماره‌ تلفن‌های مشخص شده در برگه‌های خانوار غایب تماس گرفته و اطلاعات را به صورت تلفنی به مامور آمارگیر ارایه و کد آماری دریافت کند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان با بیان اینکه شماره تلفن بستگی به ستادهای سرشماری دارد، اظهار کرد: هر ستاد سرشماری سه شماره تلفن دارد، بنابراین شماره تلفن‌ هر حوزه‌ای متفاوت است. هم‌چنین خانوارهای غایب تا پایان روز 28 آبان ماه فرصت ثبت نام به صورت تلفنی و اینترنتی دارند.

لعلی گفت: اطلاعات حضوری را نمی‌توان تا این لحظه اعلام کرد چون سایت برای سرشماری اینترنتی طراحی شده بود و از فردا امکان گزارش پیشرفت سرشماری حضوری وجود دارد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95080100663
  • خبرنگار :