مختل شدن وبسایت‌های مشهور جهان در یک حمله سایبری گسترده

بر اساس گزارش رسانه‌های غربی، حملات سایبری گسترده روز جمعه که زیرساخت‌های اینترنت را هدف قرار داد موجب مختل شدن شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مشهوری نظیر توئیتر، نت‌فلیکس و دیگر وبسایت‌های مهم شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حملات سایبری وسیع باعث متوقف شدن فعالیت بخش مهمی از زیرساخت‌های اینترنتی شده و در عین حال دسترسی به پایگاه‌ها و سایت‌های اینترنتی محبوب در جهان را مختل و یا مسدود کرده است.

در همین راستا حمله سایبری به یک کمپانی آمریکایی باعث اختلال در برخی از پرطرفدارترین سرویس‌های اینترنتی نظیر آمازون، توییتر، پی‌پل، نت‌فلکیس، اسپاتیفای و ساوند کلاود شد. شرکت "داین" که یک شرکت فناوری‌های زیرساخت اینترنت است اعلام کرد، صبح و عصر جمعه مورد حمله سایبری قرار گرفته است.

بنا به گزارش‌ها، به دلیل این اختلالات دسترسی میلیون‌ها نفر در شرق آمریکا به برخی سایت‌ها محدود شده است. گفته می‌شود که سایت‌های رسانه‌هایی چون سی‌ان‌ان و گاردین هم برای برخی کاربران از دسترسی خارج شده است.

در برخی نقاط دیگر جهان نیز اختلالاتی گزارش شده است.

بنا به اعلام داین، دامنه نام این شرکت مورد یک نوع حمله سایبری خاص در ابعاد وسیع موسوم به حمله "محروم‌سازی از سرویس" (DDoS) قرار گرفته و در حال مقابله با آن است. در این روش حمله‌کنندگان با تعداد زیادی کامپیوتر و شبکه‌هایی که در اختیار دارند یک سرور را هدف می‌گیرند و با ارسال درخواست‌های جعلی انبوه برای بازدید، آن سرورها را از کار می‌اندازند.

یکی از مدیران داین حمله امروز را "حمله محروم سازی از سرویس در ابعاد جهانی" خوانده است.

اریک اونیل، یک استراتژیست امنیت ملی آمریکا و یک مقام ضد جاسوسی سابق دفتر تحقیقات فدرال آمریکا گفت: با دیدن یک همچنین اتفاقی دست یک عامل دولتی را در کار می‌بینم. این کار یک هکر منفرد که در زیر زمین خانه‌اش مشغول تایپ کردن باشد، نیست.

هنوز مشخص نیست که چه فرد یا گروهی عامل این حمله هستند. مقام‌های آمریکایی تحقیق روی حمله روز جمعه را آغاز کرده‌اند.

حمله اخیر چند هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در حالی انجام شده که نگرانی‌ها درباره تهدیدهای سایبری در این کشور بالا گرفته است. در هفته‌های اخیر ایمیل‌هایی مربوط به کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون هک شده و در اختیار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس قرار گرفته است.

حدود یک ماه پیش یک کارشناس پرسابقه امنیت اینترنت هشدار داد که هکرهایی که هویتشان مشخص نیست در تلاش برای مختل کردن اینترنت هستند. بروش اشنایر، متخصص مسایل امنیتی، گفته بود در یک سال گذشته حملاتی "کاملا دقیق" علیه شرکت‌های اصلی که زیرساخت‌های اینترنت را فراهم می‌‎کنند، صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95080100109
  • خبرنگار : 71415