به گزارش ایسنا، ناصر فیض درباره این بخش اظهار کرد: در بخش حرفهای ادبیات جشنواره ایران ساخت، هنرمندان و نویسندگان و شاعران مرتبط با دفتر طنز میتوانند آثاری در حمایت از اهداف این جشنواره تولید کنند و لزوم استفاده از ظرفیتهای شگفت زبان فارسی با بیانی دلنشین و سرشار از شیرینی و جاذبه مبانی این هدف ملی را هنرمندانه در اختیار علاقهمندان به هنر و ادبیات و فرهنگ قرار دهند.
وی همچنین گفت: در بخش مردمی جشنواره «ایران ساخت»، رسانههای جمعی مخصوصا تلویزیون و رادیو میتوانند با انجام مصاحبه و میانبرنامههای خاص و نیز مطرح کردن اهداف جشنواره، آن را به جامعه معرفی کنند.
مدیر دفتر طنز حوزه هنری خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن جوایز قابل توجه که بخشی از این جوایز لزوما محصولات ساخت ایران باشد نیز میتواند در شناساندن بیشتر اهداف جشنواره ایران ساخت و پیشبرد آن موثر باشد.
به گفته فیض، برنامههای پر بیننده و شنونده رادیو و تلویزیون فرصت خوبی برای تبلیغات جشنواره ایران ساخت است و برگزارکنندگان این جشنواره، از عوامل گرفته تا همکاران جشنواره و مرتبطین با آن در برنامههای مختلف میتوانند هدفهای جشنواره را برای عامه مردم روشن کنند و متفاوت بودن این جشنواره را با دلایل قابل قبولی برای مردم توضیح دهند.
دبیر بخش ادبیات جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان برتر داخلی و معرفی آنان در رسانههای جمعی و گفت و گو با آنها درباره فرآیند موفقیتهایشان میتواند در قالب برنامه حرفهای و خوشایند در معرض دید و نقد و نظر عامه مردم قرار بگیرد، افزود: ساختن سرود و آهنگهای مناسب در ترغیب مردم برای توجه به اهداف «ایران ساخت» بی تاثیر نخواهد بود. با توجه به مخاطبان گسترده خوانندگان مورد علاقه مردم و بازدهی نسبتا سریعتر آن، اقدامی مناسب به نظر میرسد.
فیض در ادامه گفت: رسانههای جمعی میتوانند درباره ملیت و هویت ایرانی بودن و گذشته درخشان فرهنگی و علمی و هنری در مصاحبهها و سخنرانیهای خود سخن بگویند و لزوم حمایت از تولیدات داخلی را گوشزد کنند. شنیدن این حرفها از زبان معتمدین مردم بسیار تاثیرگذار است و میتواند به اهداف جشنواره «ایران ساخت» که تولید محتوا برای فضای مجازی و جریان سازی فرهنگی است، کمک کند.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از فضای مجازی و شبکههای اجتماعی برای معرفی کالای ایرانی، گفت: با توجه به گستردگی فضای مجازی، استفاده از این فضا برای فرهنگسازی و معرفی محصولات ایرانی یک ضرورت انکارناپذیر و تاثیرگذار است.
دبیر بخش ادبیات جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اشاره به اینکه ایجاد اعتماد و خدمات پس از فروش نقش موثری در تبلیغ و ترویج استفاده از تولیدات داخلی و تبدیل آنها به برند دارد، تصریح کرد: در این میان پیگیری رضایت یا عدم رضایت مصرف کننده بسیار اهمیت دارد. این جریان بخشی از همان تعبیری است که به آن برندسازی یا برجستهسازی گفته میشود.
بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانههای دیداری و شنیداری، رسانههای دیجیتال، بازیهای رایانهای و ایده بازار بخشهای جشنواره «ایران ساخت» هستند. این رویداد ملی با اهداف «جریانسازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاریسازی، کارآفرینی و اقتصاد دانشبنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانشبنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بیرویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجستهسازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانشبنیان معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دیماه امسال برپا میشود.
انتهای پیام
دبیر بخش ادبیات جشنواره «ایران ساخت»:
استفاده از ظرفیت زبان فارسی در ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی موثر است
دبیر بخش ادبیات جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» گفت: استفاده از پتانسیل زبان فارسی برای ترغیب مردم به خرید محصولات و کالاهای ایرانی بسیار موثر است.