کنگو به دنبال تعویق زمان برگزاری انتخابات

رئیس کمیسیون انتخاباتی کنگو از احتمال تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کرنیل نانگا، رئیس کمیسیون انتخاباتی کنگو گفت، انتخابات سراسری در این کشور که در ابتدا قرار بود ماه نوامبر آتی برگزار شود، احتمالاً در پایان سال ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تعویق حدوداً دو ساله می‌تواند آشوب و تنش‌های بیشتری را در این کشور آفریقایی به دنبال داشته باشد.

نانگا اعلام کرد، فهرست‌های انتخاباتی تا ژوئیه ۲۰۱۷ آماده نخواهد شد و از این رو این کمیسیون به زمانی حدوداً ۵۰۰ روزه برای ساماندهی امور مربوط به انتخابات نیاز دارد.

اظهارات رئیس کمیسیون انتخاباتی جمهوری دموکراتیک کنگو پس از آن مطرح می‌شود که طی روزهای آتی درگیری میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان جناح مخالف چندین کشته برجای گذاشت.

این درگیری‌ها پس از آن صورت گرفت که اپوزیسیون کنگو نسبت به تعویق در زمان برگزاری انتخابات ابراز مخالفت کرد. آینده سیاسی جوزف کابیلا، رئیس‌جمهوری کنونی کنگو یکی از عوامل ایجاد تنش در این کشور بوده است.

در حالی که دوره ریاست‌جمهوری کابیلا در ماه دسامبر به پایان می‌رسد، رهبران جناح مخالف وی را به این امر متهم کرده‌اند که قصد دارد با ایجاد تعویق در برگزاری انتخابات، زمان در قدرت ماندن خود را بیشتر کند.

یک دادگاه عالی در کنگو این حکم را صادر کرده که کابیلا می‌تواند تا زمان انتخاب رهبر جدید در سمت خود باقی بماند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۱ مهر ۱۳۹۵ / ۰۰:۴۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95071106128
  • خبرنگار : 71417