بحران بوکوحرام می‌تواند به بدترین بحران جهان تبدیل شود

یکی از مقامات عالی سازمان ملل گفته است، بدون حمایت مالی خیرین، وضعیت بحرانی که بوکوحرام در آفریقا ایجاد کرده به بدترین بحران بشری جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از ورلد بولتن، توبی لانزر، معاون دبیرکل سازمان ملل با اشاره به منطقه جنگ‌زده سودان در آفریقا در جمع خبرنگاران گفت: من در دارفور کار کرده‌ام اما میزان و عمق آسیبی که من در نیجریه دیده‌ام به هیچ وجه قابل مقایسه با تجربه من نیست.

گروه افراط گری بوکوحرام که در نیجریه شکل گرفت، شورشی ظالمانه و وحشیانه را در شمال شرق این کشور به راه انداخته است، در حالیکه خشونت‌هایش بیش از پیش در غرب کامرون و جنوب چاد و نیجر گسترش یافته است.

سازمان ملل برای پوشش نیازهای سراسر مناطق تحت تاثیر بوکوحرام ۷۳۹ میلیون دلار درخواست کرده است اما تاکنون تنها ۱۹۷ میلیون دلار آن تامین شده است.

لانزر درباره‌ای شرایط مالی توضیح داد: اگر ما با رویکردی جامع‌تر به این موضوع نپردازیم برای مثال میزان برنامه‌های امدادرسانی فوری خود را افزایش ندهیم، چیزی که در پایان در انتظار ماست بزرگترین بحران بشری خواهد بود.

وی تاکید کرد، بیش از ۹ میلیون تن از مردم این مناطق در وضعیت بحرانی نیاز به کمک به سر می‌برند.

سازمان ملل تاکنون در دریاچه چاد اعلام وضعیت قحطی نکرده اما لانزر گفته است که در منطقه ۶۵ هزار تن در شرایطی مشابه قحطی زندگی می‌کنند.

سازمان ملل همچنین اعلام کرده است که حدود ۸۰ هزار کودک در این منطقه ممکن است بر اثر گرسنگی طی سال آتی جان خود را از دست بدهند.

لانزر توضیح می‌دهد که شرایط در این منطقه شاید تنها با سوریه قابل مقایسه باشد و می‌تواند از سوریه در خصوص میزان نیاز پیشی بگیرد.

درگیری‌های بوکوحرام که از سال ۲۰۰۹ در شمال شرق نیجریه آغاز شد حدود ۲.۶ میلیون تن را آوازه کرده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95071005750
  • خبرنگار :

برچسب‌ها