مقامات فرانسه یک نوجوان 15 ساله را به توطئه برای حمله متهم کرده‌اند

یک منبع خبری قضایی در فرانسه اظهار کرد، مقامات این کشور یک دانش‌آموز دبیرستانی 15 ساله را دستگیر و متهم به تلاش برای ارتکاب یک حمله تروریستی با هدایت یک افراط‌گر فرانسوی بدنام مستقر در سوریه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این منبع خبری گفت: این نوجوان فرانسوی به ارتباط مجرمانه با یک گروه تروریستی متهم شده است.

این نوجوان با استفاده از پیام رسان تلگرام که میان افراط‌گران فرانسوی محبوب است، با یک افراط گر فرانسوی مستقر در مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه که با عنوان رشید قاسم، مشهور است، ارتباط پیدا کرده است.

مقامات فرانسه گفتند: این نوجوان که تا پیش از برای سرویس‌های اطلاعاتی شناخته شده نبود، اوایل روز چهارشنبه از خانه والدینش در منطقه دومون، دستگیر و برای بازجویی به اداره پلیس منتقل شد.

مقامات گفتند که او صبح روز جمعه در دادگاه حضور پیدا کرده است.

یک منبع خبری نزدیک به این پرونده گفت: ظن آن وجود داشت که او به یک اقدام تروریستی دست بزند اما در بازداشتگاه گفته که این نقشه را کنار گذاشته است.

در طی چند هفته گذشته ده‌ها نوجوان در فرانسه اتهامات مربوط به افراط گری بازداشت شده‌اند.

رشید قسیم، یک فرانسوی 29 ساله از منطقه لوآر است که در چند ویدئوی تبلیغاتی داعش حضور پیدا کرده و گفته می‌شود تاثیر زیادی بر بسیاری از جوانان برای کشیده شدن به افراط گری می‌گذارد.

یک منبع نزدیک به این پرونده همچنین اظهار کرد: نوجوان 15 ساله فرانسوی فعالیت زیادی در تلگرام داشته و دو کانال را در آن به تبلیغات افراط گری دنبال می‌کرده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95071005570
  • خبرنگار : 71415

برچسب‌ها