تعطیلی 20 شبکه تلویزیونی و رادیویی در ترکیه

ترکیه پس از کودتای 15 ژوئیه دستور بسته شدن 20 شبکه تلویزیونی و رادیویی از جمله یک شبکه پخش کننده برنامه‌های کودک به اتهام انجام "تبلیغات تروریستی" بسته است؛ این اقدامات نگرانی‌ها را درباره سرکوب رسانه‌ها در دوران وضعیت فوق العاده افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرده است که خواهان تمدید وضعیت فوق العاده در کشور است.

کانال‌های بسته شده خصوصی بوده و یا توسط کردها و یا اقلیت علوی اداره می‌شوند.

هفره آکتان، دبیر خبر شبکه "آی.ام. سی.تی.وی" گفت: این اقدام برای ساکت کردن تنها رسانه مستقل باقی مانده که مسائل کردها و اقدامات دولت ترکیه علیه آنها را گزارش می‌کرد، انجام گرفته است.

شبکه آی .ام. سی که گزارش‌هایی را درباره اقدامات نیروهای امنیتی علیه نیروهای حزب کارگران کردستان "پ. ک. ک" پخش کرده بود یکی از رسانه‌هایی بوده که توسط دولت بسته شده است.

همچنین از دیگر رسانه‌های تعطیل شده می‌توان به شبکه "گاوند تی وی" که موسیقی‌های محلی پخش می‌کرد و "زاروک تی. وی" که برنامه‌های کودک به زبان کردی پخش می‌کرد اشاره کرد.

رابرت مهونی، از کمیته حمایت از خبرنگاران اعلام کرد: ترکیه شبکه‌های اقلیت‌های قومی در کشور را برای جلوگیری از گسترش فرهنگ آنها مورد هدف قرار داده است. زمانی که دولت حتی یک برنامه کودک را تهدیدی علیه امنیت ملی خود تلقی می‌کند، این مساله نشاندهنده نقض قدرت است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95071005479
  • خبرنگار : 71089

برچسب‌ها