تداوم تظاهرات در کالیفرنیا در اعتراض به مرگ جوان سیاهپوست به دست پلیس آمریکا

به دنبال کشته شدن یک جوان سیاه پوست غیر مسلح دیگر توسط پلیس آمریکا در شهر "ال کاخون" در حومه شهر سن‌دیگو در ایالت کالیفرنیا، اوضاع در این شهر همچنان ناآرام است و اعتراضات علیه کشته شدن این جوان سیاهپوست به خشونت کشیده شده و معترضان با پرتاب بطری و اشیاء‌ مختلف به سمت پلیس با آنها درگیر شده و شیشه‌های خودروها را شکستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شبکه ای.بی.سی، پنجشنبه شب تظاهرات در شهر ال کاخون واقع در حومه سندیگو در ایالت کالیفرنیا برای سومین شب متوالی ادامه پیدا کرد و به خشونت نیز کشیده شد. ناآرامی‌ها در این شهر ابتدا روز سه شنبه پس از آنکه افسران پلیس آمریکا یک جوان سیاهپوست غیرمسلح را به بهانه نادیده گرفتن دستوراتشان با گلوله کشتند آغاز شد.

پنجشنبه شب گروهی متشکل از 50 تا 75 معترض یک تقاطع در شهر ال کاخون را به اشغال خود درآوردند. براساس اعلام پلیس برخی از معترضان خودروهای عبوری را متوقف کرده و شیشه‌های خودروها را شکسته‌اند.

واحد پلیس شهر ال کاخون در بیانیه‌ای اعلام کرد: در یک مقطع معترضان به یک فرد سوار بر موتورسیکلت حمله کرده و او را از موتور سیکلتش پایین انداختند.

پلیس همچنین گفت که آنها پس از رسیدن به صحنه ناآرامی‌ها به تظاهرکنندگان دستور دادند که متفرق شوند اما معترضان شروع به پرتاب بطری‌های شیشه‌ای به سمت افسران پلیس کردند و نیروهای پلیس نیز با گلوله‌های حاوی گاز فلفل به آنها واکنش نشان دادند. پلیس ال کاخون گفته است دو مرد 19 و 28 ساله را دستگیر کرده است.

بیل ولز، شهردار ال کاخون درمصاحبه با ای.بی.سی نیوز، از اقدامات پلیس این شهر دفاع کرد اما گفت که نارضایتی مردم را پس از حادثه تیراندازی سه شنبه شب درک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم شهر احساس می‌کنند که در این جدال صدایشان شنیده نمی‌شود. آنها فکر می‌کنند که سیستم علیه آنهاست و عدالت اجرا نمی‌شود. من درک می‌کنم که چرا مردم آن را نمی‌پذیرند ما نیاز داریم که هر چه بیشتر درباره این وضعیت گفت‌وگو کنیم زیرا مردم حقیقتا ناراحت هستند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95070905221
  • خبرنگار : 71415