وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ایجاد شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید برای ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اقدام شود.

به گزارش ایسنا، علی جنتی، شامگاه پنج شنبه (8 مهر) در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، اظهار کرد:  نخستین اجراهای تئاتر در روزگاران باستان در یونان در قالب تئاتر خیابانی عرضه می‌شد.

وی افزود: در تئاتر خیابانی موضوعات اجتماعی و فرهنگی و دغدغه‌های مردم از طریق هنر بیان می‌شود و این نوع تئاتر با زندگی مردم عجین شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تئاتر خیابانی از گذشته تاکنون همراه با تلطیف روح و روان مردم بوده و با نگاهی ویژه به مشکلات مردم جامعه پرداخته است.

جنتی با اشاره به اینکه تئاتر خیابانی ارتباط خوبی با مخاطبان خود برقرار می‌کند، گفت: تئاتر خیابانی فرهنگ‌سازی می‌کند و مردم را با دنیای تئاتر آشتی داده و مُبلغی ارزشمند برای هنرمندان است.

او در ادامه سخنان خود به ظرفیت‌های فرهنگی کردستان اشاره و تصریح کرد: کردستان خطه هنر و ادب است و این دیار ستارگان درخشانی را به جامعه تحویل داده است.

وزیر ارشاد برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در کردستان و در نقطه صفر مرزی مریوان را نشان‌دهنده فرهنگ بالای مردم این استان دانست و افزود: رشد کیفی تئاتر خیابانی مریوان قابل توجه است.

جنتی گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان باید در آینده نزدیک برای ایجاد دبیرخانه دائمی برای جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اقدام کند تا شاهد حضور گروه‌های بیشتر داخلی و خارجی در جشنواره باشیم.

وی اظهار کرد: مسئولان باید برای بهبود وضعیت کمی و کیفی این جشنواره توجه بیشتری داشته باشند.

وزیر فرهنگ در پایان یادآور شد: کردستان ظرفیت‌های توریستی و گردشگری و استعدادهای ناب هنری زیادی دارد که لازم است آنها را کشف کنیم و در سطح کشور گسترش دهیم.

بهروز غریب‌پور کارگردان تئاتر نیز در این مراسم گفت: نبود یک دبیرخانه و دبیر ثابت برای این جشنواره قابل قبول نیست و پس از پایان جشنواره این دو مهم فورا باید تعیین شود تا برای سال دیگر با خیالی راحت‌تر جشنواره دوازدهم در مریوان برگزار شود. امیدوارم در آینده جشنواره تئاتر مریوان باشکوه‌تر از هر سال برگزار شود و چهارم مهر را با نام تئاتر خیابانی در تقویم نامگذاری کنند.
انتهای پیام

  • جمعه/ ۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95070905046
  • خبرنگار :