تظاهرات در جنوب کالیفرنیا در اعتراض به مرگ سیاه‌پوستی دیگر

در پی تیراندازی نیروهای پلیس آمریکا به یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح که از بیماری روانی رنج می‌برد، صدها تن از مردم جنوب کالیفرنیا به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در حالی که حضور پلیس در این تظاهرات گسترده بود و بر جریان آن نظارت می‌کرد گزارشی از بازداشت معترضان منتشر نشد.

تیراندازی مذکور در یک فروشگاه در اطراف جنوب کالیفرنیا صورت گرفت که در جریان آن فردی به نام اولانگو یک آمریکایی – اوگاندایی بر اثر تیراندازی نیروهای پلیس کشته شد. 

خواهر اولانگو گفته می‌شود که به منظور کمک گرفتن از نیروهای پلیس برای کنترل برادرش که دچار مشکل روانی بوده با مرکز پلیس تماس می‌گیرد که نیروهای پلیس با حضور در صحنه باعث مرگ وی شدند.

پلیس می‌گوید، زمان حضور در صحنه اولانگو در میان ترافیک قدم می‌زده و دست خود را در یکی از جیب‌هایش پنهان کرده بوده است.

رئیس پلیس این منطقه توضیح داده که اولانگو سپس وسیله‌ای را از جیب خود درآورده و در حالی که دو دست خود را روی آن گرفته بود به سمت ماموران پلیس نشانه گرفت به طوری که ماموران گمان کردند وسیله مذکور سلاح است.

در این میان ماموران پلیس می‌گویند، اولانگو هشدارهای چند باره آنها را نادیده گرفته و به این اقدام خود ادامه داد. این در حالی است که شاهدان می‌گویند با وجود اینکه صدای شلیک پنج گلوله را شنیدند شاهد هیچ هشداری مبنی بر توقف این فرد نبودند.

در این میان رئیس پلیس کالیفرنیا متعهد شده تا به تحقیقات و شفاف سازی در خصوص این حادثه ادامه دهد. دو افسر پلیس حاضر در این ماجرا نیز فعلا تا روشن شدن نتایج تحقیقات از سمت‌های خود تعلیق شده‌اند.

تیراندازی روز سه شنبه در حالی رخ داده است که ایالت‌های اوکلاهاما و کارولینای شمالی آمریکا نیز به دلیل حوادثی مشابه ناآرامی‌های متعددی را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95070804739
  • خبرنگار :